Jag använder Windows XP på min dator, för 20 minuter sen skulle jag göra en enkel omstart för att få min skrivare att fungera (den är lite kinkig ibland). Hur som helst så bootade den snällt om men precis innan man kommer till inloggningsskärmen (där man klickar på sitt anbvändarkonto) så startar den helt abrupt om.
Jag har tagit ut alla kablar förutom de till skärm, mus och tangentbord och provat att starta i alla felsäkra lägen men med samma konskekvens. Jag har även dragit ut strömmen utan resultat.
På supporten hävdade det att man inte kunde göra mkt mer än att formatera om hela hårddisken, ngt som jag vägrar tro på. Dessutom så måste jag innan dess säkerthetskopiera ca 200 GB data och detta är inget jag ser fram emot.
Så snälla, det måste finnas nån där ute som vet eller har en aning om vad jag ska ta mig till, hjälp!
Jaha, oj jag har kanske uttryckt mig lite luddigt. Jag kommer alltså över huvud taget inte in i windows, datorn startar om innan inloggningssidan. Kan man komma åt denna logg på något annat sätt?
Då kan du testa att göra en reparation av Windows för att se om det hjälper.
Det gör du genom att boota från din cd-skiva och följa instruktionerna på skärmen. Däremot är det oftast lättare att installera över det gamla utan att formatera om än att trycka R där det står att man skall göra det så testa det istället.
Ja, det borde ju inte ha gett så mycket respons om du försökte utan ström. Hade varit konstigt då. ;)
Seriöst, plocka ut alla hårdvara du kan som inte behövs för systemet att starta; nätverk, ljud, CD(R(W)), DVD, Videokort, ett par RAM, en disk osv. Funkar det då, så sätter du i en i taget och testar.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e