webForumDet fria alternativet

Ta bort fil

3 svar · 359 visningar · startad av geflebo

gefleboMedlem sedan feb. 200429 inlägg

Hej.
Jag har ett problem med en fil. När jag försöker ta bort den så går det inte. Det står det att att annat program använder den. Filen är en mpeg-fil. Någon som har en ide om var det kan bero på och hur jag ska kunna lösa det. Det är en ganska stor fil så jag skulle vilja bli av med den. Jag har XP professional.
MVH
Geflebo

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det beror oftast på att filen förhandsgranskas. Ta bort den via en kommandotolk eller ändra så att du inte förhandsgranskar filer.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Det här beror oftast på en dåligt crackad version av microsofts mpeg4-codec...för att få bort det hela åste du in och pilla i registret....eller så skapar du en *.inf fil med följande innehåll:

[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"

När det är gjort högerklickar du sedan på filen och väljer installera...problem solved... :)

gefleboMedlem sedan feb. 200429 inlägg

Hej.
Tack för svaren. Jag lyckades lösa det på egen hand. Jag sökte på svaret jag fick av colione. Hittade då på ett annat forum om att man kunde markera filen och låta den vara markerad ett tag. Sen var det bara att ta bort den.
Geflebo

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)