webForumDet fria alternativet

Stoppa reklam

29 svar · 1 658 visningar · startad av Calippo · sida 2 av 2

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
LBCMedlem sedan jan. 2003146 inlägg

Gislaved.net skrev:

Det är lite tråkigt att folk alltid tror att de kan få allting gratis. Med lägre annonsintäkter kommer Aftonbladet.se i förlängningen gissningsvis att bli en om möjligt sämre webbtidning. Jag skulle gissa på att det är bland annat annonsblockering som har lett till betaltjänster på Aftonbladet.se

Fast det är ju bara mina åsikter, såklart.

Håller med. Vad gör lite reklam på skärmen i utbyte mot gratis information? Skit i att läs reklamen och var nöjd till dess att det börjar kosta. Eller blockera reklamen... men då blir det svårare att gnälla om diverse nättidningar börjar ta betalt.

frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Så ni som är för reklamen tycker det är ok att ladda annonser till en kostnad av 10:-/timen(för mig) som ändå bara går till min ISP?
Nä jag kommer fortfarande att använda hosts för att snabba upp mitt surfande och moz för att vara säker(?) på att jag inte drunknar i pop-ups.

I samma veva som jag uppdaterade mina grafikdrivare för någon timme sedan (Nvidia, Version: 56.64 till mitt FX5600 Ultra-kort) så upptäckte jag att de lagt dit en popup-dödare för Internet Explorer. Den fungerar utmärkt hittills (men kräver ju också grafikkort av rätt slag).

Nu slog mig tanken om att bli kvitt all reklam även i IE. Sagt och gjort, så jag spann vidare på den lösning Klös visar ovan (hosts-filen). En liten vidareuteckling kommer nu här. Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.

127.0.0.1 expressen.se/content/1/
127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/32/36/
127.0.0.1 expressen.se/content/1/c4/06/49/07
127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/06/34/30/d0bceb2e.gif
127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/67/02/ac6a0e51.jpg
127.0.0.1 expressen.se/content/1/c6/10/67/04/08a5f0b2.gif
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.

Ska man vara petig så gör den väl inte alls det? En korrekt host-fil innehåller hostnamn och inte URL:er.

Efter dina ändringar kommer man inte längre kunna pinga "hosten": "expressen.se/content/1/" men eftersom webbläsaren enbart resolvar "expressen.se" så blir det verkningslöst.

niko skrev:

Den plockar bort lite mer reklam, framförallt på expressen.se.

Ska man vara petig så gör den väl inte alls det? En korrekt host-fil innehåller hostnamn och inte URL:er.

Efter dina ändringar kommer man inte längre kunna pinga "hosten": "expressen.se/content/1/" men eftersom webbläsaren enbart resolvar "expressen.se" så blir det verkningslöst.

Expressen.se verkar vara aningen knölig när det gäller att blocka reklam har jag märkt så har du någon bättre lösning så posta gärna den. :)

Här är i alla fall reklamen borta (med ett litet undantag) och det är huvudsaken.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Del 1

Har en rolig lista jag använder, plockar bort all reklam från IDG och från andra diverse skumma sajter (inlagt av Kazaa).

Dessutom bör man koppla dessa adresser till 0.0.0.0, annars körs ju en eventuell webbserver igång och det blir ju lite konstigt när man ibland ser sina egna sidor på andras domäner. :e

r) Se hosts-filen nedan. Alla adresser fick inte plats i inlägget.

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Laddar upp hosts-filen i stället:

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Dryden skrev:

Här är i alla fall reklamen borta (med ett litet undantag) och det är huvudsaken.

Isåf får du hemskt gärna tala om vilken webbläsare du syftar på. Jag har aldrig hört talas om en webbläsare som resolvar hela url:en som om det var ett hostnamn utan att splitta på slasharna.

Vad ser du när du klickar på den här?

http://expressen.se/content/1/c6/10/67/04/08a5f0b2.gif

Internet Explorer är det tänkt till. Reklamen blockas på sajten, dock kunde jag se bilden du länkade till. :OO

Hur som helst, testade lösningen som Pace postade och den fungerar.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)