Om du vill kunna mixa live så kan du pröva Traktor Dj Studio. Detta program kostar dock en del, men är väldigt bra.
Om du vill kunna lägga up låtar i lugn och ro mixa och lägga på effekter så kan Cool Edit Pro (Eller Adobe Audition som det heter sedan Adobe slukade Syntrillium Software)
Vidare kan du använda Reason + Recycle för att så kallat "slice upp" loopar och sedan använda i musik. Detta kräver dock nästan lite vana vid de programmen.
Om du vill använda "riktiga" saker kan du kolla in Pioneers DJ-gear, kostar multum, men är riktigt bra. (Har testat själv på en Dj-mässa... ruskigt bra). De låter dig använda en CD elelr DVD med MP3 filer och scratcha synca och en massa annat.
Hoppas något av detta hjälper...
Frågan#1
Vad finns det för program som man kan skapa musikmixar med?
Jag vill kunna ladda in flera mp3 låtar i programmet och lägga varje låt i ett eget lager. Sedan kunna köra fade in på en låt (i ett lager) och fade out på en annan (låt som jag har i ett annat lager) och på så sätt bygga upp en mix fil. Och sedan kunna spara den i mp3 såklart...
Vill ha tips på både billiga och dyra program... Viktiga är att jag kan göra det jag beskriver att jag vill kunna göra...