Vilken är din favorit FTP-klient? Tipsa!
39 svar · 901 visningar · startad av Timpa · sida 2 av 2
Frågan, av Timpa
Jag har nu kört med LeechFTP-klienten ganska länge, sedan Dacke-fejden skulle jag nog vilja säga. Nu känner jag att det kanske är dags att uppdatera mig även på den fronten. Jag har försökt förut men kommer alltid tillbaks till Leech av ett par anledningar som käns riktigt viktiga för mig: 1\. Den kan hantera multipla trådar. 2\. Den går att minimera till systemtray. Vilken är din favorit FTP-kli
Läs frågan i sin helhet →Jag använder FlashFXP.
Trevligt gränssnitt, funktionellt och smidigt.
Kör Total Commander eller FTP kommandot i Windows.
FlashFXP
Vill jag in på en annan server och tanka samtidigt ja då öppnar jag ett fönster till.
Innan använde jag AceFtp som stödjer allt det där.. RIktigt bra det också. Men jag ville använda någon simplare. Ju enklare och simplare desto bättre
Kör WS_FTP Pro.
Det är dock INTE en "favorit". Dåligt gränssnitt, saknar endel fuktioner. Dock är det jobbigt att byta program när man vant sig och lärt sig alla funktioner... ;-)
När jag petar på linux gäller konqueror vilket funkar bra. Så jag får nog säga att konqueror är mitt favoritprgram. Trots att det bara används några gånger per år. :)
Som många andra FlashFXP :D
SmartFTP it is :)
PersianBulldog skrev:
Hur använder man dosprompten till det? Går det att ladda upp/ner filer m.h.a den?
Japp, det går utmärkt. put för att skicka upp och get för att ladda ner. Så logiskt det kan bli. ;)
Ja, starta en kommandoprompt och skriv "ftp". Använd kommandona "send" och "get" för att ladda upp eller ned data.
/r
Sen.
Jag använder LeechFTP också och om snubben bara hade tagit bort att den ska kolla om nån webbadress finns varje gång man startar plus rensar några buggar så hade den varit perfekt, nu är den nära nog.
min favorit är helt klart cute-ftp.
gulligt och snyggt och bra :)
Jag kör FTP.EXE om någon tittar på, Cute FTP när jag är ensam.
Tack SirPeter och Muskot för tipset där. Funkade utmärkt, dock är man van vid det grafiska användargränsnittet.. :)
FlashFXP så klart
fins de nått som slår de ?
Självklart Trellian FTP.....
FlashFXP :bire
FlashFXP.. utan konkurrans :birp