Hej!
Sitter på windows 2000 server och behöver köra igång Internet Explorer som går till en viss URL en gång varje dygn.
har kollat på Schemaläggaren men lyckas inte få IE att gå till webbsidan jag vill...
Tack på förhand!
4 svar · 328 visningar · startad av JAreMANNEN
Hej!
Sitter på windows 2000 server och behöver köra igång Internet Explorer som går till en viss URL en gång varje dygn.
har kollat på Schemaläggaren men lyckas inte få IE att gå till webbsidan jag vill...
Tack på förhand!
Vad är syftet? Det kanske finns bättre vägar än att schemalägga en viss adress? (om det nu går)
Rikard skrev:
Vad är syftet? Det kanske finns bättre vägar än att schemalägga en viss adress? (om det nu går)
Syftet är att jag ska köra igång en ASP-sida som i sig ska generera an speciellt utformad fil med data ifrån en databas, som senare ska användas 1 gång varje dag. Det går säkert att lösa själva filgenereringen på annat sätt, men jag har dåligt med tid. Därför tänkte jag att schemaläggning som öppnar ASP-filen vore smidigt till att börja med...
mvh
Kan Windows egna schemaläggare starta upp filer så borde väl man rimligtvis kunna bokmärka sidan och låta schemaläggaren starta bokmärket? Om inte annat så finns det ju garanterat andra program som klarar det.
Det går ju bara att schemalägga program tydligen...
Så jag löste det genom att göra en genväg till Internet Explorer.
Sen angav ja bara följande i "Mål"
"C:\Program\Internet Explorer\iexplore.exe" "http://www.url.com"