webForumDet fria alternativet

Bildvisningsprogram (=

10 svar · 475 visningar · startad av oskob

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

Hejsan!
Jag undrar vilket bildvisningsprogram ni föredrar till win2k. Jag letar själv efter ett men har inte hittat något bra. Nu kör jag med Imaging som är moje och fult.
Bildvisningsprogrammet för winXP är ju suveränt men jag antar att det inte finns för win2k -_-

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

Flyttas från Windows.

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Vad vill du att bildvisningsprogrammet ska klara av?

Är det jpg och gif mm?

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

ACDSee är uppe i version 6. Visserligen inte gratis men skarpt på punkten bildvisning.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Irfanview är gratis och i mitt tycke minst lika bra (eller framförallt inte lika bloatat) som ACDSee.

http://www.irfanview.com/

solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg

Jag håller med muskot, Irfanview är klart snabbt och relativt resursrikt.

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Kan man inte kopiera exe-filen från winXP? Ska funka. Kanske inte räcker med en exe-fil men några dll-filer också :)

oskobMedlem sedan maj 20021 558 inlägg

jag hittade inte någon exe fil. när jag kollade var filkändelserna var länkade var det en dll fil. orkade inte lägga ner energi på det ;)
Programmet ska ha dessa egenskaper:
*starta snabbt
*inga som helst editeringsfunktioner förutom att kunna rotera bilden
*liten verktygsrad
*resiza efter bilden när man öppnar, är bilden för stor ska den förminskas till et jämnt zoom-nummer (som 25% eller 50% så att bilden inte blir knögglig)
*vara litet (ACDSEE är för bökigt och massa onödiga finesser)
*ska helst gå att ta föregående och nästa bild i mappen man är i.
*ska ta så många format som möjligt

det är mit idéalprogram :)
finns det något som uppfyller några av dessa kvar i alla fall -_-

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

ACDSEE stannade länge på version 3.1 och då var det ett snabbt program med dom nödvändigaste grejerna. Efter denna versionen har det bara blivit sämre enligt mig. Skaffa version 3.1 kanske du blir nöjd ;)

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Jag använde en gång i tiden ett program som hette ImageEye vilket fungerade finfint för mig.

ejickMedlem sedan mars 2001895 inlägg

ACDSEE stannade länge på version 3.1 och då var det ett snabbt program med dom nödvändigaste grejerna. Efter denna versionen har det bara blivit sämre enligt mig. Skaffa version 3.1 kanske du blir nöjd ;)

Jag kan då bara hålla med. Förutom att 6.0 versionen har stöd för en hel rad fler filformat. Men ack så resurskrävande.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)