Hejsan!
Jag undrar vilket bildvisningsprogram ni föredrar till win2k. Jag letar själv efter ett men har inte hittat något bra. Nu kör jag med Imaging som är moje och fult.
Bildvisningsprogrammet för winXP är ju suveränt men jag antar att det inte finns för win2k -_-
Bildvisningsprogram (=
10 svar · 475 visningar · startad av oskob
Flyttas från Windows.
Irfanview är gratis och i mitt tycke minst lika bra (eller framförallt inte lika bloatat) som ACDSee.
Jag håller med muskot, Irfanview är klart snabbt och relativt resursrikt.
Kan man inte kopiera exe-filen från winXP? Ska funka. Kanske inte räcker med en exe-fil men några dll-filer också :)
jag hittade inte någon exe fil. när jag kollade var filkändelserna var länkade var det en dll fil. orkade inte lägga ner energi på det ;)
Programmet ska ha dessa egenskaper:
*starta snabbt
*inga som helst editeringsfunktioner förutom att kunna rotera bilden
*liten verktygsrad
*resiza efter bilden när man öppnar, är bilden för stor ska den förminskas till et jämnt zoom-nummer (som 25% eller 50% så att bilden inte blir knögglig)
*vara litet (ACDSEE är för bökigt och massa onödiga finesser)
*ska helst gå att ta föregående och nästa bild i mappen man är i.
*ska ta så många format som möjligt
det är mit idéalprogram :)
finns det något som uppfyller några av dessa kvar i alla fall -_-
ACDSEE stannade länge på version 3.1 och då var det ett snabbt program med dom nödvändigaste grejerna. Efter denna versionen har det bara blivit sämre enligt mig. Skaffa version 3.1 kanske du blir nöjd ;)
Jag använde en gång i tiden ett program som hette ImageEye vilket fungerade finfint för mig.
ACDSEE stannade länge på version 3.1 och då var det ett snabbt program med dom nödvändigaste grejerna. Efter denna versionen har det bara blivit sämre enligt mig. Skaffa version 3.1 kanske du blir nöjd ;)
Jag kan då bara hålla med. Förutom att 6.0 versionen har stöd för en hel rad fler filformat. Men ack så resurskrävande.