webForumDet fria alternativet

Reason och mp3or

2 svar · 217 visningar · startad av FIgg3

FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

Hejsan !

Bara en lite snabb funderare Kan man inte importera mp3or till detta program ? Jag har Accapella versioner av några låtar och tänkte leka lite med det, klippa, klistra och sedan lägga till lite beats (låter ganska enkelt när man säger det verkar dock bli ganska svårt ;) )

Har sökt runder i hjälp filen, sökt på google, webforum men inte hittat något svar på min fråga...

Om man nu inte kan importera mp3or, finns det något annat program där man klipper till det som man vill ha det sedan kan importera beatsen man gjort i reason ?

Nu när ja ändå skriver här finns de några bra sidor med nybörjar tips till reason ? Sökt runder på google men inte hittat något.

Mvh

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag använder Cool Edit Pro för att klippa och klistar, och sedan sparar jag i Wav, som Reason läser utan problem. Om du bara vill ha ett eller ett par beat kan du sedan använde recycle för att "Slicea" upp filen. Sedan kan du öppna beatet i Dr:rex och spela upp det i olika tempon.

Edit: De flesta ljudprogram, och även winamp för den delen kan exportera mp3 till wav.

FIgg3Medlem sedan sep. 2001354 inlägg

Jag tackar så jätte mycket för detta svar ! :)

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)