Jag har Nero 6 och vill använda det medföljande programmet Nero Drivespeed för att sänka hastigheten på min cd-läsare (och gärna dvd-läsare också). Jag kan välja vilken hastighet cd-läsaren ska ha, men om jag väljer exempelvis 20x så snurrar läsaren likväl i 48x!!
Jag har provat att starta om datorn, stänga och starta om programmet, ta bort maxhastigheten från listan där man kan välja hastigheten, men likväl står där 48x och läsaren snurrar på som en galning när jag lägger i en cd-skiva. :l
Jag skulle också vilja sänka hastigheten på dvd-läsningen hos läsaren också, men det fältet är oåtkomligt från Drivespeed. (Man kan inte klicka och välja nåt, ungefär som ett "disableat" input-fält i ett formulär.
Så - hur fixar jag så att hastigheten blir långsammare?
Jag kör Win XP Pro SP1.
Mycket tacksam för hjälp. :)
*har heller aldrig fått det att funka* :| :(
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg För att DVD-fältet ska bli tillgängligt får du gå in under Options > DVD och lägga till de hastigheter du vill kunna välja.
Annars kan du prova ett program som heter "CD Bremse" och se om det fungerar bättre.
Tackar. Ska testas! :bire
Jag funderar på att använda Phantom CD i stället och lägga över CD resp. DVD-innehåll på en virtuell enhet och köra från den i stället, men om CD Bremse fungerar så blir det ett lika bra alternativ. :)
Konstigt, svårt att hitta Phantom CD på nätet. :l
Fantom CD heter programmet ju! Inte Ph i början. Silly me! ;)
Här finns lite info om programmet: http://fantomcd.copystar.com.tw/enu/
Cd-bremse ska testas idag. Fick inte Fantom CD att göra speglingar av min(a) skivor. :(
Tusan! CD-bremse fungerade ej för mig! :(
Hur ska nu problemet lösas? :l