Bränna Bin o Cue etc
10 svar · 533 visningar · startad av Börje
En .cue fil innehåller bara information om Bin filen, berättar lite om vad den heter och hur stor den är och vilket format.
Så när du laddar cue:n så hämtar den .bin filen och bränner den. .bin filen är den viktiga
Så här ser en .cue fil ut.
ex.
FILE "DEV-CODA.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00
OK. Så det är alltså CUE-filen som jag ska välja?
När jag brände fick jag bara så att säga en kopia av BIN-filen på skivan och det är ju inte riktigt meningen. Jag skulle alltså lyckats om jag valt rätt fil?
Nej, du skall gå till File-menyn och välja "Burn image" och därefter välja cue-filen.
Precis, om du går in i Nero och väljer "CD->Kompilera en ny cd->Andra CD-format->Skapa en cd från imagefil -> [leta upp och ladda en cue/nrg/iso fil] -> Bränn"
sisådär, en färsk fin skiva ska sen komma ut ur rostfacket
Japp, om du ska bränna en image (bin & cue) i Nero måste du välja att bränna en image och där söka upp din que-fil som ska ligga i samma mapp som bin-filen.
Du kan inte på något sätt bara dra filerna till Nero för att de ska bli brända "rätt".
Eller som SirPeter sa, men han är ingen rookie som följer wizarden, men det går snabbare så ;)
I min version är det på menyn Recorder men det är väl samma kommando, kan jag tänka. Eller hur SirPeter?
Börje skrev:
I min version är det på menyn Recorder men det är väl samma kommando, kan jag tänka. Eller hur SirPeter?
Ja
OK.
Då ska jag testa.
Tack för den här gången.
Börje