webForumDet fria alternativet

Ladda ned hel webbplats

11 svar · 374 visningar · startad av kristoffer

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Någon som kan tipsa om ett bra program för att ladda ned en hel webbplats.

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

Jag har själv testat med Acrobat, dvs hela programmet och inte endast viewer. Fungerade utmärkt för mig om man endast ska ha det för att titta på sidorna och inte vill ha de kodade sidorna.

Man bara öppnar webbplatsen, säger hur många nivåer man vill ha, och sedan suger den i sig det :e

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
LazerzubbMedlem sedan mars 2000542 inlägg

Skulle endast rekommdera att göra det på sidor man äger själv.

Har haft människor som använt det på sidor jag äger, de fick ett email där abuse@derasisp.com också fick en kopia, sedan fick de inte någon internet uppkoppling efter det :D

kristofferMedlem sedan juni 20001 257 inlägg

Lazerzubb skrev:

Har haft människor som använt det på sidor jag äger, de fick ett email där abuse@derasisp.com också fick en kopia, sedan fick de inte någon internet uppkoppling efter det :D

Yes, det handlar om en av våra kunder som vill ha sin site på CD.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Lazerzubb skrev:

Det har jag mycket svårt att tro.

Vill man inte att folk ska kunna ladda ned ens webbplats bör man inte lägga ut den publikt på internet.

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

kristoffer skrev:

Lazerzubb skrev:

Yes, det handlar om en av våra kunder som vill ha sin site på CD.

:q

Så om jag surfar runt på alla dina sidor på din site så blir jag av med min uppkoppling? Illa för de personer som går in på min site som endast har en sida! ;)

J.N.Medlem sedan apr. 20031 660 inlägg

HEJ!

'kristoffer', jag antar att av någon anledning vill inte kunden köra deras webbplats via en lokal kopia på sin hårddisk? De borde ju kunna få en kopia av dig :)

En annan variant som en kund till mig gör är att hämta hem hela webben mha IE, dvs de kör den sedan Offline. Lägg till den i Favoriter, "gör tillgänglig offline".

Angåenda ev avstängning av ISP, hur kan de veta att man hämtar webbplatsen legalt jfrt med via program? Går det inte via samma portar/protokoll eller vad är det som skiljer? Det var inte så att de översteg sin trafikmängd? (Fast, varför skulle de bli avstängda?)

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

J.N. skrev:

Angåenda ev avstängning av ISP, hur kan de veta att man hämtar webbplatsen legalt jfrt med via program? Går det inte via samma portar/protokoll eller vad är det som skiljer? Det var inte så att de översteg sin trafikmängd? (Fast, varför skulle de bli avstängda?)

Bra fråga.. tvivlar på att de blir avstängda av den orsaken, så vida de inte har använt sig av den kopian och gjort en egen sajt med den designen och innehållet... :e

LazerzubbMedlem sedan mars 2000542 inlägg

>>Vill man inte att folk ska kunna ladda ned ens webbplats bör man inte lägga ut den publikt på internet.

Det är skillnad på att surfa runt, och tanka ner en och annan sida än att dra ner 30 gb data på en dag ;)

Givetvis kan man använda program som tankar ner en website, men det finns ju oftast gränser.

Har man en dynamisk website så kan programmet som laddar ner siten bli fast i en "spider-trap" så att allt generas om hela tiden, då får man oftast stänga ner servern i någon minut vilket inte är roligt.

>>med via program

Det finns oftast en sträng i HTTP_USER_AGENT vad programmet heter.

Oftast har också ISP'en klasuler i deras kontrakt som handlar om detta (I allafall i USA), som anger att man inte får "missbruka" program av detta slag.

WarmedalMedlem sedan okt. 200315 inlägg

och när man ladda hem en hel sida får man ju allt i html kodning och inte i nåt annst ( text asp, php ) inte så farligt.

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Jag brukar använda mig av ett fint program som heter webzip numera om jag ska ladda ner en hemsida. Då får du med hela kåden och kan titta på den i din vanliga webläsare.

Vill du testa det finner du det på Download.com

Adobe Acrobat är också ett rätt coolt program om man önskar göra om sidan till en .pdf fil.

Jag rekomenderar dock webzip.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)