Hejsan!
Jag har fått låna Propellerheads Reason 2.0, dvs inte det senaste utan lite gammalt avmin föredetta datorlärare! Men nu till problemet! Jag har problem med instalationen!
Jag stoppar in CD 1 och börjar installera, jag blir i instalationsprogrammet uppmanad att stoppa in CD 2 som är "Factory soundbank" vilket jag gör, efter en stund blir jag uppmanad att stoppa in CD 3 "Orkester" vilket jag gör och programmet blir installerat!
Sen startar jag programmet! den säger åt mig att stoppa in "Factory soundbank" skivan vilket jag gör sen vill den att jag ska stoppa in "Orkester" skivan vilket jag gör! sen ber den mig om en CD-Key och jag skriver in rätt CD-keyoch programmet ska precis börja laddas då ploppar detta upp!
Error: The reason Engine could not be opened! Please reinstall the sowtware to make sure that the Reason engine is properly installed!
Jag har väl testat nu att instalera om programmet en cirka 10 gånger nu under windows XP! utan att det fungerar!
Programmet är ej en kopia utan är instalerad från orginal CD-Skivor!
En tanke slog mig att mitt inbyggda ljudkort kanske inte vill spela -med? nVidia SoundStorm, 6 kanaligt som sitter i ett Abit NF7-S moderkort!
Någon som har varit med om detta förut?
MVH
Hookay! Ska scanna med Norton!
För filen finns i mappen samt att jag inte döpt om något! =)
Tack på förhand
Tackar Basseh det fungerar nu! :) wiiihooo
Satan va svårt det verkar :P Tuturials någon? :e
Det goda vara inte länge! :( nu fungerar det inte igen! Samma problem som tidigare att den klagar på reason motorn!
Och den DLL filen finns i instalationsmappen! Och jag har testat att scanna efter virus, men det finns inga virus på PC'n :(
Blä blir av att foratera hela skiten snart!
muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg Ingen aning om det hjälper, men har du provat att lägga in sökvägen till dll-filen i path?
muskot skrev:
Ingen aning om det hjälper, men har du provat att lägga in sökvägen till dll-filen i path?
Jag har inte en aning om hur man gör det du just bskrev! =)
Förklara gärna lite närmarre så kan jag åtminstånde försöka och se ifall det fungerar! :)
MVH
muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg Kör något i stil med detta (naturligvtvis byts c:\program\reason ut mot korrekt sökväg till aktuell dll-fil):
path c:\program\reason;%path%
Dock ingen aning om det hjälper, som sagt.
bassebhuMedlem sedan nov. 20014 028 inlägg Får du inte ens igång programet?
Har varken pc eller är insatt i reason. Det enda jag vet är att många har problem med .dll-filerna, men främst i samband med rewire och anslutning med reason i andra program. Men då har de iaf fått igång programmet.
bassebhu skrev:
Får du inte ens igång programet?
Har varken pc eller är insatt i reason. Det enda jag vet är att många har problem med .dll-filerna, men främst i samband med rewire och anslutning med reason i andra program. Men då har de iaf fått igång programmet.
Nope får inte ens igång programmet! det hakar upp sig direkt på DLL filen! =/ Jag har build 198 av Reason om d är till någon hjälp!
finns det någon som har
Reason engine.dll build 198 till reason 2.0? som kanske kan skicka den till mig?
Jag har testat att söka med norton, har provat att instalera på en annan Enhet, fungerar endå inte =/
Om din lärare är lagliga ägare av Reason 2.0, kan han ladda ner Reason 2.0.1 på Propellerheads hemsida (Under support). Där finns även en uppgradering till Reason 2.5. Det kan hjälpa att uppgradera till åtminstone 2.0.1. Men Reason 2.5 är inte långsammare än 2.0 så länge du inte använder några nya enheter. Jag tror dessutom att 2.5 är den första version som markerades som XP-kompatibel.
Men om det skulle vara så att din lärare inte har en laglig licens så är dessa vägar stängda... :(
nitro2k01 skrev:
Om din lärare är lagliga ägare av Reason 2.0, kan han ladda ner Reason 2.0.1 på Propellerheads hemsida (Under support). Där finns även en uppgradering till Reason 2.5. Det kan hjälpa att uppgradera till åtminstone 2.0.1. Men Reason 2.5 är inte långsammare än 2.0 så länge du inte använder några nya enheter. Jag tror dessutom att 2.5 är den första version som markerades som XP-kompatibel.
Men om det skulle vara så att din lärare inte har en laglig licens så är dessa vägar stängda... :(
Okej okej är uppgraderingarna gratis? :o från 2,0 till 2,5?
jo jag ska be honom fxa uppdateringarna så fort jag får tag på honom!
MVH
Okej jag har uppgraderat reason från
2.0 ==> 2.0.1
det gav inget resultat! Samma problem består med reason engine!
sen uppgraderade jag även 2.0 ==> 2.5
och jag får exakt samma fel som tidigare! :(
enda skilnaden är att Reason Engine är nu 3.1.2.0 istället för 1.9.8.0
=(
Min PC mådde inte allt för bra!
S jag drog en snäll liten formatering!
Och vipps det fungerar alldeles utmärkt nu :)
Inga Reason Engine.dll problem längre!
Woohoo!
nu blir det av att leeekaa =)
PS, nån som vet lite guider / tutorials hur man använder Reason?
Med Vänliga Hälsningar
Det finns en massa på nätet- Och om har någon fråga kan du ställa den till mig.
GustavMedlem sedan jan. 2000681 inlägg Annars har jag märkt att om man kör Rewire så får man det där felmeddelandet om man inte har något arrange uppe i "moderprogrammet".