webForumDet fria alternativet

Program & appar

4 svar · 206 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Har ett litet problem och det gäller ICQ och en enda av mina personer på kontaktlistan. När jag skickar ett meddelande så får han meddelandet - två gånger. Så vitt jag vet så händer det bara mellan oss två (nog för att farsan vill ha mina meddelanden men han nöjer sig nog med ett åt gången. ;))

Jag kör Miranda och han kör ICQ Lite.

Någon?

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Jag hade exakt samma problem ett tag. Lyckades inte lösa det på något sätt, men det försvann av sig själv efter ett par månader. Inte så mycket till hjälp kanske, men så var det. :l

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Har inte för mig att han klagat på det förut så det måste vara något som har kommit den senaste månaden. Avvaktar och ser då (antingen på någon lösning här eller att det självdör).

Tack så länge. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jag har märkt att jag får flera meddelanden från andra när min lina lägger av då och då under dan, dvs har de skickat nåt när jag är N/A får jag det en gång, men har linan lagt av en eller flera gånger får jag det en gång per avbrott så att säga...

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Dryden, vilken version av Miranda använder du? Om det är senaste (0.3.2) så kan du prova Alpha-versionerna och se om det löser sig där.

Annars kan du pröva detta verktyg och försöka med en annan server.

För mig har detta hänt otaligt antal gånger, men det berodde på att jag använde Invisible Mode. Du kan ju prova ett annat "mode"...

Slutligen kan du köra Database tool som löser de flesta småproblem.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)