webForumDet fria alternativet

PDF konverterare

6 svar · 251 visningar · startad av Okkido

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Hejsan

Jag sitter med ett företag nu som ska ha en produktlista med alla deras varor. Denna produktlista vill de själv uppdatera med nya varor och enkelt kunna plocka bort gamla.

Denna produktlista ska sedan visas som pdf på nätet som anv ska kunna ladda hem, skriva ut och fylla i och faxa iväg.

Så nu undrar jag om det finns något schysst program som kan konvertera ett exceldokument till pdfdokument utan att det är allt för omständing och jobbigt för en hyffsad rookie. Eller om det finns något litet smidigt program som fungerar som excel/word som kan spara som pdf.

Mvh
P

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Adobe Acrobat

Väl installerat så kommer det upp en liten Adobe Acrobat-ikon Excel,
klickar man på den så - swisch - så har du din pdf, distillad och klar. :)

Mc FettoMedlem sedan nov. 20022 355 inlägg

Jag använder mig av ett litet program som heter pdf995 och när man vill skapa en pdf så väljer man skriv ut och väljer pdfprinter. Sen kommer en spara som dialoruta upp...
Programmet är gratis men då kommer reklam med.. den kostar typ 10 dollar eller så... vet inte om det är ngt sådan du är ute efter men du kan kolla in det på http://www.pdf995.com/

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Finns en sådan funktion i OpenOffice.

Han jag pratade med nu hade läst på sig lite om ämnet och fått tips om något program som hette något i stil med Destiller. Något ni känner till?

Adobe Acrobat säger swish (förhoppningsvis swoosh också eftersom de är Nike-prylar de säljer ;)) men är det användarvänligt?

Mc Fetto; jag testade programmet du tipsade om och det kunde ju inte bli mycket smidigare. Självklart kommer de köpa programmet och slippa reklamen, men pdf:en jag skapade var på 5 sidor men den skapade 3 tomma sidor efter (förutom reklamen på den första tomma sidan) Försvinner detta också?

muskot; OpenOffice är en annan variant av MS Office fast gratis? Blir nog för klyddigt att behöva installera det till dem, speciellt när jag sitter på annan ort.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Distiller är en del i Acrobat-paketet och - Ja, jag tycker det är användarvänligt för just detta ändamål.
Kan vara lite småknöligt när man ska in i själva pdf´en och ändra men om det inte är krav på tryckkvalitet så ska det inte vara några problem. :)

Men det verkade som han hade Distiller så då var detta löst, då gäller det bara att han förstår sig på det eftersom jag inte har tillgång till programmet.

Tack för alla svar.

260 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
129 ms — hämta forumlista (db)
117 ms — hämta statistik (db)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)