PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Söker ett simpelt program som kan söka efter textsträngar inuti textfiler i en mapp och dess undermappar. Behöver inget som helst mer, men sök/ersätt samt rad- och kolumnangivelser vore trevligt. ;)
(Windows inbyggda sökfunktion fungerar väldigt dåligt på just den punkten.)
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg Bumpar upp tråden i hopp om svar.
Homesite har en sådan funktion, men det är ett program för webbutveckling och absolut inget jag vill installera eller använda för att göra en enkel sökning.
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg Editpad eller annan mer avancerad texteditor än notepad borde fixa det ;)
(Ultraedit, det finns säkert miljoner texteditorer där ute :P , även den där filhanteraren som jag inte kommer på vad den heter kanske kan fixa det)
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg På vad sätt fungerar Windows egen sök dåligt?
snajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg Nu antar jag att du har Win2k eller XP.
Det finns en annan inbyggd sökfunktion som man kör i ett command-fönster. Skriv:
findstr /?
Så får du alla alternativ.
Marcus EMedlem sedan maj 20021 466 inlägg Visual Studio klarar allt om du har det.
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg
snajgel skrev:
Nu antar jag att du har Win2k eller XP.
Det finns en annan inbyggd sökfunktion som man kör i ett command-fönster. Skriv:
findstr /?
Så får du alla alternativ.
Tack, fungerar utmärkt! :)
fiddler skrev:
På vad sätt fungerar Windows egen sök dåligt?
Den hittar ingenting, även om jag specifikt anger filnamnet till en fil som jag vet innehåller en viss textsträng (även om jag har indexeringstjänster och all annan sökverksamhet påkopplad).