MAGGEMedlem sedan aug. 2000696 inlägg Jag har precis kopplat in min BBB lina och det flyter på förutom att jag inte kan maila? Jag kan ta emot men inte skicka? Jag får felmeddelandet:
Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'pop.forss.net', Server: 'smtp.forss.net', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F
Hur kommer sig detta?
Ett annat problem är att jag får ingen uppkoppling om jag kör linan i i routern och sen till datorn? Men kör jag linan rakt in i datorn så funkar det? Vad kan detta bero på?
sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg Säker på att din emailleverantör tillåter att du skickar mail från det IPt?
MAGGEMedlem sedan aug. 2000696 inlägg Ja för jag kopplar inte upp mig eller så med dem utan har bara domän och mail där. Det går via modem och med min förra bredbandsuppkoppling med Telia.
nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg Du måste använda en SMTP hos BBB. De tillåter (som så många andra, sedan några veckor tillbaka) inget annat. Läs någon FAQ hos BBB :q
sebbzMedlem sedan juli 2000297 inlägg Hm, var det inte BBB som spärrade port 25 hit & dit förutom till sina egna servrar?
Mjo, stämmer. Lite googlande -> http://forum.adminforum.se/index.php?showtopic=54 .
MAGGEMedlem sedan aug. 2000696 inlägg Här var svaret! Nu funkar det!
Jag har en egen epostserver, hur gör jag nu? Du kan fortfarande ta emot epost som vanligt. För att kunna skicka epost måste du dock ändra din server för utgående epost till: smtp.bredband.net. Med andra ord, du måste skicka din epost via Bredbandsbolagets smtp-server.