Jag använder Winamp 2.91 och programmet brukar fungera perfekt - förutom när jag utför hastiga "grejor", såsom att spola i en låt, välja låtar till en låtlista eller dylikt. När mycket saker händer på en gång fryser Winamp och tar upp 100 % i processorkraft - till dess att jag startar om datorn via reboot-knappen på datorlådan. Vad tusan kan det vara för fel?
Jag kör 2.91 och sedan jag började köra det på XP så är det mycket mer labilt än det var under Win2k. För mig hänger det sig åtminstone en-två gånger i veckan nu men jag har i stundens hetta inte lagt på minnet vad jag gör i kraschögonblicken. Jag ska försöka att ha det i åtanke nästa gång.
Har du testat att...
- installera om 2.91?
- installera en tidigare version, exempelvis 2.8x?
- inaktivera eventuella plugins?
- köra standardskin om du inte redan gör det?
muskot >>
Jag har ej testat någon annan version av Winamp än just 2.91:an. Jag vill ha stöd för wma-filer i Winamp, därför kör jag 2.91. Winamp 3 går bort, tar mycket processorkraft. :l
Dryden >>
- jag har testat att installera om 2.91
- ej installerat tidigare version
- använder ej något plugin
- samma fel uppstår med standardskinnet
Winamp hänger sig främst när jag spolar fram och tillbaka i en låt, med piltangenterna. Om spolar fram och tillbaka säg sex gånger så hänger sig Winamp. :l
Jag använder Winamp 2.91 och programmet brukar fungera perfekt - förutom när jag utför hastiga "grejor", såsom att spola i en låt, välja låtar till en låtlista eller dylikt. När mycket saker händer på en gång fryser Winamp och tar upp 100 % i processorkraft - till dess att jag startar om datorn via reboot-knappen på datorlådan. Vad tusan kan det vara för fel?
Har haft exakt samma problem, med exakt samma version!
Winamp går upp i fulload och det tar typ 5min innan man lyckas stänga ner programmet. Enda man kan göra är att köra en annan version...
Winamp går upp i fulload och det tar typ 5min innan man lyckas stänga ner programmet. Enda man kan göra är att köra en annan version...
Jag orkar inte vänta i 5 minuter, utan stänger programmet via aktivitetshanteraren. Det måste ju finnas någon buggfix?
Problemet är just att jag vill ha wma-stöd i Winamp, och det finns ju i denna version. Är Winamp 5 något att ha? https://www.winamp.com har dessutom gjorts om nu, så man hittar inte lika bra. :l
Jag orkar inte vänta i 5 minuter, utan stänger programmet via aktivitetshanteraren. Det måste ju finnas någon buggfix?
Problemet är just att jag vill ha wma-stöd i Winamp, och det finns ju i denna version. Är Winamp 5 något att ha? https://www.winamp.com har dessutom gjorts om nu, så man hittar inte lika bra. :l
Ok, jag kunde inte ens stänga det via aktivitetshanteraren..
För datorn seegar så grymt så jag inte ens får upp den :/
Winamp 5 har typ allt man behöver, riktigt bra faktiskt.
Har inte hittat nån bug än heller.. :)
Sådär ja, ytterligare ett prov på hur labilt Winamp är emellanåt. Det hängde sig nämligen för några sekunder sedan och det var när jag skulle byta låt. :l
Version 5 kanske man skulle ta och kika närmare på trots allt.