Windows XP Service Pack 1, hur är det med den?
Har blivit varnad att installera den pga en bug?
Ska jag, eller inte installera/uppdatera?
10 svar · 281 visningar · startad av obelix
Windows XP Service Pack 1, hur är det med den?
Har blivit varnad att installera den pga en bug?
Ska jag, eller inte installera/uppdatera?
En installation är inte färdig förrän du har installerat samtliga sp och patchar som finns på Windows Update. Först då skall datorn användas. Har du inte besökt WU alls så har du med största sannolikhet redan fått både msblaster och diverse andra virus och då har du en hel del mer att göra.
SirPeter skrev:
En installation är inte färdig förrän du har installerat samtliga sp och patchar som finns på Windows Update. Först då skall datorn användas. Har du inte besökt WU alls så har du med största sannolikhet redan fått både msblaster och diverse andra virus och då har du en hel del mer att göra.
När jag "stoppar in" SP1 och dom drivrutinerna som dom rekomenderar,då hänger sig datorn hela tiden och slutar att fungera...
Det är mer än en person som har sagt att man ska hålla sig borta från SP 1, detta pga någon bugg som ska finnas där...
Njae, jag hade ett liknande problem för några veckor sen. Se till att skydda din dator med en brandvägg så fort du kopplar upp dig mot internet.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=91207&forumid=75
casca skrev:
Njae, jag hade ett liknande problem för några veckor sen. Se till att skydda din dator med en brandvägg så fort du kopplar upp dig mot internet.
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=91207&forumid=75
Har brandvägg...
Nu så startar den bara om hela tiden...
Blir nog som så att jag ominstallerar XP igen :(
obelix skrev:
Det är mer än en person som har sagt att man ska hålla sig borta från SP 1, detta pga någon bugg som ska finnas där...
Det är med andra ord mer än en person som har fel. ;)
Vid installation av dator skall brandvägg finnas, samtliga patchar och servicpack skall installeras. Detta för att slippa diverse virus och annat skräp som cirkulerar på ett antal datorer där ägaren inte har fattat att det skall göras. För varje dator som ansluter till nätet utan att vara skyddad så tillkommer det med största sannolikhet en dator som fortsätter att sprida virus.
Lägger du inte på dessa patchar och sp så blir du en av dessa virus-spridare.
Förklara för en trött obelix vad patchar är för något...
Patchar är helt enkelt buggfixar, dvs saker som inte är korrekta och behöver rättas till.
SirPeter skrev:
Patchar är helt enkelt buggfixar, dvs saker som inte är korrekta och behöver rättas till.
Ah, ok...
Det lutar som sagt åt att jag kommer att blåsa rent och ominstallera allt igen...
Har försökt att fixa så att jag kan spela ett spel, och jag misstänker att jag har rört till det litet för mycket nu :r :e
När du installerar om så får du en fråga i slutet av installationen om hur du ansluter till Internet. Där skall du välja att du ansluter direkt till Internet. Då ställer installationsprogrammet in så att XP:s inbyggda brandvägg aktiveras och du kan gå till Windows Update och ta hem rubbet utan problem.
Ordningen som du bör följa på WU är: Först Säkerhetsuppdateringar, därefter Windowsuppdateringar och Drivrutinsuppdateringar. Detta är iofs den ordning som WU kommer att ge som förslag så ändra inget utan kör bara som det blir.
Drivrutinsuppdateringar...
När jag skulle uppdatera dom där sist så sket det sig totalt...
Då vägrade datorn att funka som den skulle, skärmen svartna ett par gånger, sedan började den bara att starta om...