obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg Tror att jag har lite problem med det programmet...
Varje gång jag kör det, så tar det en massa kraft.
När jag kollar på aktivitetshanteraren, så står det att den tar mellan 95-100% i processorkraft...
Datorn brukar även starta om när jag kör det...
Är det normalt?
Har en Amd 1333mHz, 256 ram...
Re: Ad-aware
obelix skrev:
Tror att jag har lite problem med det programmet...
Varje gång jag kör det, så tar det en massa kraft.
När jag kollar på aktivitetshanteraren, så står det att den tar mellan 95-100% i processorkraft...
Datorn brukar även starta om när jag kör det...
Är det normalt?
Har en Amd 1333mHz, 256 ram...
det tar lite kraft från mig med, men inte 95-100, jag ligger på runt 50 och datorn upplevs som trög! Men har aldrig startat om!
AMD 2400 Mhz, 512 mb 400 Mhz..
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det onormala är väl i så fall att maskinen startar om, vilket den inte ska göra. Kika om du hittar något skumt i Event Viewer.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
muskot skrev:
Det onormala är väl i så fall att maskinen startar om, vilket den inte ska göra. Kika om du hittar något skumt i Event Viewer.
:r Var hittar jag den? :r
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg Kontrollpanelen-->administrationsverktyg-->loggboken
Peeer skrev:
Kontrollpanelen-->administrationsverktyg-->loggboken
Tack :bire
Det jag hittade var en himla massa "Application Error"...
Men jag fick ingen närmare förklaring...
Har iof alltid haft det problemet med att datorn startar om stup i kvarten... :l
kan det möjligvis vara att processorn går varm och moderkortet "fail" grejj bootar om PC'n när prollen blir för varm! exempelvis när du kör ad-aware och den tänker och går varmare än vanligt!
bara en tanke som slog mig!
MVH
Cannabis_Tomten skrev:
kan det möjligvis vara att processorn går varm och moderkortet "fail" grejj bootar om PC'n när prollen blir för varm! exempelvis när du kör ad-aware och den tänker och går varmare än vanligt!
bara en tanke som slog mig!
MVH
Oki, thanks...
Har en schassifläkt till som jag ska slänga in i burken, kanske blir bättre då...
Tänker prova att ominstallera Ad-aware, och se om det blir bättre när det gäller processorkraft strulet...
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Kika i systemloggen om det finns någon "Save Dump" (vet inte vad den heter på ett svenskt system) för den tidpunkt då datorn startade om.
Saker som kan orsaka omstarter är exempelvis överhettning, felkonfigurering, dåliga drivrutiner eller trasig hårdvara.