webForumDet fria alternativet

Dela flera MAPPAR på G6 ftp server

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

1 svar · 193 visningar · startad av SNIPERINPOS

SNIPERINPOSMedlem sedan juli 200377 inlägg

Tjenare, löste det där med flera diskar tack vara nåra grabbar(tackar)..
Men jag insåg ganska snart att så vill jag inte ha det.. jag fick MÅNGA denyes när jag ansäökte om dum/affil från grupper...
Så nu är frågan.. jag har nåra mappar på G:// och några mappar på D:// som jag vill dela ut, jag har försökt med massa grejer nu men jag får inte till det... vet någon? :q
//Aitec

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Öh, ta det där igen... Det är ett gäng olika mappar som ska delas ut?

G6 bygger på att varje användare har en separat uppsättning behörigheter för de utdelade mapparna.

Ålrajt, Setup User Accounts igen, högerklicka under User Accounts, välj Add och hitta på ett användarnamn. I mitten finns Access Rights. Högerklicka i rutan, välj Add och leta rätt på en mapp. När du klickat på Select , markera den i rutan och klicka i vad just den användaren ska komma åt i den mappen.
För ren download räcker RLS - Read (tanka ner filer), List (se innehållet i mappen) och Subdirs (användaren har samma behörigheter i undermapparna).
Ska du ha en uploadmapp, gör det i en separat mapp med RWAMLS - Write (tanka upp), Append (möjlighet för resume) och Make Directory.

Kör du personliga användarnamn kan du högerklicka på en användare, välja Copy och skriva ett nytt användarnamn så har du kopierat alla inställningar, mappar och sånt.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.a2ca460b
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)