Tyvärr är Real ena luringar och deras format suger. De vill helt enkelt inte att man ska kunna göra det du vill och de stämmer alla som försöker...
Sikta in dig på real-time istället.
Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt
3 svar · 179 visningar · startad av erre
Först och främst: jag har sökt men inte hittat något vettigt. Jag har även googlat men utan tillfredställande resultat (fick mest upp reklamlänkar). Därför frågar jag här och hoppas på att någon sitter inne på svaret.
Jag söker ett program som snabbt och enkelt konvertera från RealAudio (.ram) till Mpeg3-formatet (.mp3) eller .wav för den delen. Eftersom syftet med programmet inte är något jag vill lägga ut pengar på ska det naturligtvis vara gratis. Tack på förhand! :bire
Observera att jag inte söker ett program som i realtid spelar av line-out eller något åt det hållet, har redan ett sådant.
Tyvärr är Real ena luringar och deras format suger. De vill helt enkelt inte att man ska kunna göra det du vill och de stämmer alla som försöker...
Sikta in dig på real-time istället.
Typiskt, det ante mig.
Men nog borde väl någon ha knäckt det? Typ något inofficiellt open-sourceprojekt som är superhemligt. ;)
Streambox Ripper var väl den mest kända, men de blev som sagt stämda och har inte det programmet tillgängligt längre. Lite googling avslöjade dock att den gamla versionen går att få tag i här:
http://www.geocities.com/streamboxripper/items/Streambox_Ripper.zip
Det var någon begränsning med den här, men jag kommer inte ihåg vad. Det var nåt som gjorde att det inte gick att använda som det var tänkt, men jag minns inte. Du får väl prova. Jag sitter på Linux nu, så jag orkar inte testa.