Sitter med en Fujitsu Siemens Skyline 700Mhz, och har fram tills idag, Torsdag 20/11, kört med tillhörande bildskärm, med samma namn. Dvs. Fujitus Siemens. Men så efter jag hade formaterad burken, så tog jag min andra 17" skärm för att köra med den, pga av att den är bättre på alla sättovis.
Pc´n hittade på bildskärmen, installerade drivrutinerna för bildskärmen, MAG XJ796. Men sen när jag skulle försöka hitta på grafikkortet i datorn, så att jag har möjligheten att kunna ändra antal miljoner färger samt storleken på skrivbordet så hittade Pc inte på kortet.
Finns en cd skiva som följde med Fujitus maskinen när jag fick den. Och där ska drivrutinerna finns, ses det. Men när jag går in i Kontrollpanellen->bildskärm->inställningar->avancerat->kort. För att ändra kortet så att det blir rätt, så kan jag bara köra det som redan finns, eller ses. Dvs. Standard PCI-grafikkort [ vga ].
Har ju nu bara 16 färger á 640*480.
Saken är den att dom drivrutier som finns på cd´n verkar inte villa fungera för mig längre. Fan vet vad det är som spökar. Börjar nästan att tro att själva formateraning tog fan över ån. För när jag kör "ctrl+alt+del" så ser jag bara två system filer uppe:
- Explorer
- Systray
Har nämligen för mig att det ska vara fler filer än dom två efter en formatering. Ska väl nämna att jag sitter med Win98.
Så jag vet ju inte om det här har något med mitt problem att göra, att jag inte hittar dom filer som jag är ute efter.
Så jag vet faktiskt inte hur jag ska gå vidare med det här.