webForumDet fria alternativet

Program skydd

9 svar · 425 visningar · startad av Webber2003

Webber2003Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Söker ett program skydd till ett program jag gjort men jag kan inte hitta något sådant program som jag söker.

Någon som vet?

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Menar du ett kopieringsskydd eller vad?

Ett program som gör att man endast kan använda det i exempelvis 30-dagar.

Någon som vet?

nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg

Det skulle möjligen underlätta en aningens aningens aning om du besvärade dig med att berätta vilken sorts program du gjort. Är det gjort i Perl för Linux, VB för Windows, Delphi, Java, Borland C++ , nåt annat ..?

Om du googlar på: copy protection tools + [namnet på din utvecklingsmiljö] så borde du hitta en del. Det mest som är lönt att använda kostar pengar, dock.

Det jag söker efter är ett program som man kan använda oberoende på vilket programmerings program man skapat den i.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Jag skulle rekomendera att du gör så att när någon ska ladda ner programmet så komilerar du det då eller en gång varje dag eller nått.
Sedan har du bara med i kompileringen att den ska ha ett datum som ligger med i koden som anger när programmet ska sluta funka och uppdatera det datumet varje gång du gör komileringen.
Eller så kollar du bara när filen är kompilerad och gör så det slutar funka 30 dagar efter det datumet.
Det är ett av dom ända sätten man kan göra ett demo på som är ok.
Kör man med serienummer så blir det för lätt att skaffa fram, mitt sätt är också lätt att cracka men det bli för jobbigt för vanliga datoranvändare om man måste ladda ner en patch för att cracka ett program har jag märk.

Dags att sluta flumma, hoppas någon förstod vad jag menade iaf :)

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

Finns alltid någon som hittar det där datumet i programmet och crackar det med.

greyhoundMedlem sedan maj 20031 472 inlägg

Nickemannen skrev:

Jepp jag skrev ju det, men som sagt att köra en exe som tar bort datumet är för avancerat för vanliga datoranvändare. :)

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Nickemannen skrev:

Men hur många program har oknäckbara skydd?

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

muskot -> Inget.. :p (antar att det var det du ville komma fram till)

Många program har ju en md5-kryptering som skydd, ofta i kombination med någon sorts komprimeringm som avkomprimeras "on-the-fly", dvs när programmet körs, vilket i sig gör så att man inte kan öppna originalprogrammet i en hexeditor och därifrån sedan köra en disassembly på det (så man får fram allting i assembly kod) - då detta är krypterat och raderna i programmet som körs inte är dem samma som i original exefilen.

Detta gör att crackarna och övriga reverse engineerers måste plocka ner programmet ur minnet och öppna upp det i en hexeditor, först då matchar de raderna som man får fram i debuggern, de i hexeditorn (efter en disassembly).

Har även hört om dem som kör en CRC-check (Cyclic Redundance Code Check) "on-the-fly", vilket gör att en crackare måste reversea CRC-checken, eller ta bort den helt.

Ju fler skydd du har - desto säkrare, men också, självklart, slöare.

Det där men omkompilering varje natt låter som en fruktansvärt enkel metod att ta sig förbi, kanske inte för vanligt folk, men väl för de som någon gång har jobbat med en debugger eller i viss mån förstår sig på en hexededitor....

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)