Hej
Vi fick en CD med Linux från skolan idag som vi ska kunna bota direkt ifrån alltså köra operativet från CD:n
Jag tänkte lägga in det på en annan dator med Windows vid sidan av.
Men hur gör jag det när det inte är någon installations cd?
Är det bara att skapa en ny partition och lägga över filerna och sedan skriva något i autoexec.bat men vad?
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Är det Knoppix eller liknande Linux-distribution så är det bara att boota från skivan. Vet inte om det går att lägga in en sådan på en partition eftersom de är skapade för att kunna köras direkt från skivan utan att man behöver installera något på hårddisken.
Japp det är Knoppix
Vad ska jag annars installera? Behöver allt som finns i Knoppix
då jag läser en kurs.
dhoMedlem sedan aug. 20022 027 inlägg Det är bara att ta godtycklig Linux-distribution, som t.ex. Red Hat och installera det du behöver.
nikoMedlem sedan juni 20022 599 inlägg spankeyMedlem sedan nov. 200325 inlägg Går det inte med Mandrake? Det kör jag med windows på sidan om.
spankeyMedlem sedan nov. 200325 inlägg ooops.... kollade inte datum på det inlägget heller...HAHAHAHAHAHAHA
<--------------n00b
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg I ditt fall Addeladde hade jag nog testat med WM-vare Eftersom du utbildar och testar i olika miljöer.
Jag letade fram en gamal PIII som jag installerade Red Hat på. Det fungerar alldeläs utmärkt då vi mest jobbar i konsolen.
Men vad är WM-vare?
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Sorry en liten felstavning, hade inte så bra betyg i skolan när det gäller att skriva, smittar till tangentbordet! Här kommer svaret:
http://www.vmware.com/landing/ws4_home.html
Borde vara intressant för dig att titta på.