På CD. Hej alla, jag har i Clas Ohlson sett att det finns små CD skivor som bland annat är tänkt för att göra visitkort på. Nu kom jag över ett sådant "kort" på en mässa för ett företag och där kunde man se en proffsig presentation på företaget. Nu undra jag vad man använder för program för att göra sådana visitkort. Det lär väl knappast räcka med PowerPoint. Går säkert men då måste ju den som får kortet ha Office på sin dator för att kunna se innehållet på skivan.
Visitkort
9 svar · 468 visningar · startad av Thord
Man behöver inte ha Office, eller ens PowerPoint, för att se en presentation. Om du väljer alternativet "Resklar" i Arkivmenyn så får du en körbar fil som inte kräver PowerPoint.
Skulle tippa på att Flash används på vissa också
Likaså Director - har jag själv använt för att bränna ner presentationer. :)
Vänta lite
Nu hänger jag inte riktigt med. Är inte Flasch för att animera bilder på hemsidor och ett program som är svårt att lära sig? Director har jag aldrig hört talas om. Är det ett brännarprogram? Skapar man inte multimedia vid sådana här tillfällen (om man ska vara riktigt proffsig). Det ska väl kunna bli hyfsat bra i PowerPoint. Det är lite snygga övergångar och eventuellt en liten videosnutt som jag tänker mig att man kan ha på ett sånt här visitkort.
Director är just ett multimediaprogram som funnits i många många år och först på sistone tappat lite av sin status som industristandard på området.
Det är ett oerhört kraftfullt program där du kan bestämma allt och lite till, du kan scripta det du behöver i det egna språket Lingo osv.
Powerpoint ser jag lite som Director Light, blåa bakgrunder som standard och hemska ljud och fula textåkningar överallt... ;)
Flash används, hittade just ett sånt visitkort med flash. Kan göra väldigt bra med flash.
Flash
Har nu tittat lite på Flash. Verkar väldigt svårt att komma igång med. Det kommer att kosta tid, men resultatet blir nog bra. Blir filerna stora som man gör med Flash? Om gör det för CD så har det inte så stor betydelse, men Flash är ju även användbart på Webben. Därför tror jag att det kan vara mer värt att satsa på än Direktor, eller vad det nu hette.
Director är minst lika svårt (om inte svårare) än Flash att lära sig och kunna göra något proffsigt i. Risken är att du tröttnar innan du blir klar fall du inte har lång tid på dig och ingen press.
Flash
Självstudierna i Flash var ingen hit och nybörjarboken för Flash ligger i någon flyttlåda. Jag vill i alla fall minnas att jag har en bok för Flash, men om jag inte har det så undrar jag om det finns någon bok som rekomenderas?