webForumDet fria alternativet

Problem med Logitech® QuickCam® Messenger!

3 svar · 301 visningar · startad av unidentify

unidentifyMedlem sedan juni 200319 inlägg

Jag har precis införskaffat mig en Logitech QuickCam Messenger men får den ej att fungera.

Jag gjorde fel på första installationen då jag koppla in Kameran innan installerat mjukvaran (följa instruktionerna).
Nu har jag avinstallerat ImageStudio 10-tal gånger och gjort som man ska, men då fortsätter inte guiden när man ska kolla in kameran. Jag kör Win Xp Pro (sv),den hittar direkt kameran men sedan kommer ett fönster upp; Fel på data, installation av Logitech QuickCam Messenger misslyckades.

Hur ska jag göra för att få igång den? Måste jag installera om XP eller är kameran paj efter första installationen?

Mvh Grundis

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Du har förstås kopplat loss kameran under tiden medan du tagit bort programmet och dessutom startat om lite då och då? :)

unidentifyMedlem sedan juni 200319 inlägg

heh japps :O

läste något om att kameran helst vill ha usb 1.0, men 2.0 fungerar.. kan vara något fel på drivarna kanske, fast min mus (ms explorer 3.0 usb) fungerar ju utmärkt, har t o m bytt usb-port med den.. :P

Den säger ju att det är något fel på usb-porten så fort ja pluggar i kameran, direkt efter hittar den Camera -> Logitech blah blah..

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

låt den söka efter drivare på skivan då

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)