YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Har precis köpt Diablo II (ja, jag vet, jag är sen). På förpackningen till spelet står det att det fungerar på XP men det fungerar inte så där jättebra... Jag har installerat spelet och ska köra igång och så blir det bara svart. Spelet kommer inte igång och jag förmodar att det är för att jag har XP. Jag har letat lite på webbplatsen för spelet för att man kanske skulle kunna ladda ner något mer för att få det till att fungera på XP men jag hittar inget....
Någon som har stött på samma problem som har en lösning till mig?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Högerklicka på genvägen i startmenyn och välj Egenskaper.
Klicka på fliken Kompatibilitet och välj sedan att du vill köra programmet i Kompatibilitetsläge för Win98 eller nåt sånt.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Tack för tipset men fungerar inte....jag får ett Error som är: Unable to load function: FT_Thunk (KERNEL32.dll)
Vad betyder det tro?
JonMedlem sedan juli 20011 304 inlägg Inte för att det hjälper dig men jag kan köra diablo II i xp utan problem.
Det kanske är grafikkortets drivrutioner eller något sådant som spökar
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Okej, det ska alltså gå.
Men vad händer om jag kör windows xp igen? Finns det någon installation som heter typ: installera trasiga eller saknade filer.
Jag vill ju inte att alla mina grejer jag har på datorn ska gå bort. Sen hörde jag om en som ominstallerade xp, hans uppdateringar från windows update försvann och han fick blaster på köpet...
Är det så att uppdateringarna man hämtat inte finns kvar mer ifall man installerar windows på nytt?
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det går att köra en reparation. Och för att slippa Blaster på en nyinstallerad maskin ska man antingen installera med en skiva som redan innehåller alla uppdateringar eller låta bli att ansluta till internet innan man fått upp en brandvägg.
YodaMedlem sedan nov. 2002291 inlägg Tack ska ni ha för tipsen!
Det har fixat sig nu...utan blaster. :)
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg
Yoda skrev:
Är det så att uppdateringarna man hämtat inte finns kvar mer ifall man installerar windows på nytt?
Jopp, alla uppdateringar försvinner.