Jag köpte mig en GPS-mottagare idag och programmet Route 66 men tycker inte att det programmet är tillräkligt bra. Okej, man kan hitta platser och se sig själv på kartan men såvitt jag kan hitta så måste man veta var man utgår ifrån för att få en färdväg. Jag är ute efter ett program som man kan skriva in eller välja en plats dit man skall så visar kartan vägen från den punkt man befinner sig på. Är det någon som känner till ett sånt program som inte kostar skjortan?
Program för GPS-mottagare kopplad till dator.
8 svar · 559 visningar · startad av SirPeter
Tom Tom Navigator
Finns det även till vanlig dator? Jag har bara sett det till handdatorer.
Hmm prata med Lasp, det lär ju vara hans grej. :)
MapPoint
heter det program som jag oftats har i min portabla.
Där kör jag med den enkla 12 kanalsmottagaren från Kjell&Co.
Jag har även Gröna kartan men där kan man inte ställa frågor om färdväg. För att använda GPS kör jag med Fugavi som programvara. Med den kan man använda vad som helst som underlag. MapPoint finns med som distribution på MSDN i tidigare år. Numera får man tanka ner den. Ute i Europa är den förträfflig. Jag har även TravelManager som inte är så dum när det gäller sökningar. :h
När jag vill veta resväg (närmsta) så använder jag UAA2 en svensk programvara med vektoriserd karta, därför mindre lämplig som GPS underlag. Ni vet den om kartan och terängen inte överenstämmer gäller terängen. :P
Jag har provat MapPoint idag men den håller tyvärr inte heller det mått som jag vill uppnå. Jag söker ett program som fungerar som de gör i exempelvis bilar och bussar som räknar om färdvägen automatiskt om man kör fel väg.
Fler tips tack. ;)
AutoRoute då?
det är Microsoft det också!
MapPoint och AutoRoute är samma program fast med olika namn såvitt jag har hört iaf. Skärmdumpar ser identiska ut på dem och det verkar inte skilja nåt som jag kan hitta iaf.
Nej det tror jag inte det är, dock använder AutoRoute data ifrån Mappoint?
http://www.microsoft.com/autoroute/
Featuring Mappoint technology