webForumDet fria alternativet

Program för att gruppera ikoner på skrivbordet

Program & appar

15 svar · 1 029 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Söker efter ett program som lägger ut boxar på skrivbordet som man kan dra ikoner och genvägar till. Det ska vara ett verktygsfält alltså men det ska vara utformat som en ruta som man kan dra upp själv och välja vart man vill placera det.

Man ska också kunna välja att dra upp ett obestämt antal boxar eller verktygsfält. Ikonerna ska visas som de gör i Windows Listläge som man kan välja för mappar. Men de ska visas under varandra och när listan når till boxens nedre gräns så ska det fortsätta nedåt. Då ska istället en diskret scrollbar visas så man kan visa nedåt i verktygsfältet. Det ska inte vara någon titelrad eller bakgrund eller liknande på verktygsfältet utan man ska kunna välja hur den ska se ut genom att välja bakgrundsfärg och även välja grad av transparency så man ser bakgrunden igenom. Precis som i Samurize.

Jag skickar länk till bild sedan där ni ser mitt skrivbord med ett inklipp gjort för att visa hur jag vill att det ska vara.

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Ser ingen länk? :q

Vad är det för OS? :q (Borde inte vara helt oväsentligt...)

Har inte lagt upp bilden än. Kommer

Testar att lägga upp bilden på Webforum.nu's webserver.

Ni ser längst ned till vänster hur jag tänkt mig. Som synes så skulle man i detta fallet kunna bestämma utseendet på verktygsfältet så det matchar övriga Samurize-vyer. Bra skulle vara om det fanns mycket inställningar som bl.a också innefattar färg och typsnitt på ikontexten. Ska vara minnessnålt helst.

desktop.gif

Ingen som är bra på att programmera som kan skriva ihop något? Som synes så är det XP det handlar om.

.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vi blir väl alla rädda för den stora stygga draken?
En bra idé jag kan tänka mig att det är användbart

Det skulle bli lite snyggare på skrivbordet utan alla stora ikoner.

Någon som vet vad det skulle handla om för programmeringsspråk till att börja med?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Skulle nog gå bra i både c++/c# och många andra språk. Men det skulle inte förvåna mig om det redan fanns. Typ alla sådana saker finns redan :p :)

Jo, men jag hittar inget. Samurize är oslagbart men jag kan inte hitta något liknande för detta.

Vad ska man söka på och vart?

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Samurize är bra men tar mycket minne :l

Anade att det var det som slukade minnet.

Enligt Samurize så ska det inte vara fyllt till hälften dock.

Men datorn är seg ändå

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)