Jag är jävligt dålig på Reason, så jag vet inte vad grejerna heter riktigt, men jag försöker förklara ändå.
Markera den synt du vill använda i "In"-kolumnen i sequencerrutan, dra sedan höger- och vänsterbegränsarna (de som det står L och R på) till det ställe du vill spela in, tryck Rec och sedan Play. Sedan är det bara att spela!
japp den funkar för jag kan spela instrumenten/synth och sampel m.m. Det går hur bra som helst, det är just det att jag inte får in det som jag spelar :)
Har du ett usb-board som har fungerat med samma dator osv förut?
Kollat alla inställningar? Ser du om du får in signal från midiinstrumentet i form av blinkande indikatorer i reason? Har du valt att ta ljud/signaler från rätt källa så att säga? Har du andra program som kan störa?
Till exempel på mac (iaf äldre) finns det besvärligheter med apple talk och liknande och olika portar som man måste välja...
Jag är frmaför allt intresserad av om du hör något när du försöker spela in, eller om det är tyst. Du måste hursomhelst klicka till vänster om kanalen, så att du ser en kontakt-symbol vid rätt kanal.