webForumDet fria alternativet

spela in i reason

Program & apparur Operativsystem & Program - Övrigt

9 svar · 316 visningar · startad av nordan

Medlem sedan juni 2000949 inlägg
Frågan#1

Hur gör jag för att spela in direkt från midikalviaturen till reason?
Är det någon som vet det? :)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag är jävligt dålig på Reason, så jag vet inte vad grejerna heter riktigt, men jag försöker förklara ändå.

Markera den synt du vill använda i "In"-kolumnen i sequencerrutan, dra sedan höger- och vänsterbegränsarna (de som det står L och R på) till det ställe du vill spela in, tryck Rec och sedan Play. Sedan är det bara att spela!

Gör man på samma sätt i Reason 1.0 för jag får det då inte att funger kanske är det någon annan inställning som jag har gjort fel
Någon med förslag?

Okej, men hur långt har du kommit? Fungerar midikopplingen överhuvudtaget?

japp den funkar för jag kan spela instrumenten/synth och sampel m.m. Det går hur bra som helst, det är just det att jag inte får in det som jag spelar :)

Ja, då kanske det kan vara så att man går tillväga annorlunda i Reason 1.0 (kör 2.5 själv).

Ok tack för hjälpen iaf
Är det någon annan som vet hur man skall göra?

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Har du ett usb-board som har fungerat med samma dator osv förut?

Kollat alla inställningar? Ser du om du får in signal från midiinstrumentet i form av blinkande indikatorer i reason? Har du valt att ta ljud/signaler från rätt källa så att säga? Har du andra program som kan störa?

Till exempel på mac (iaf äldre) finns det besvärligheter med apple talk och liknande och olika portar som man måste välja...

Mvh,

Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Jag är frmaför allt intresserad av om du hör något när du försöker spela in, eller om det är tyst. Du måste hursomhelst klicka till vänster om kanalen, så att du ser en kontakt-symbol vid rätt kanal.

Det är fixat jag kan lira in i reason Tack för all hjälp! :)

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)