webForumDet fria alternativet

Se på film via datorn?!

Program & appar

28 svar · 690 visningar · startad av kinna · sida 2 av 2

Frågan, av kinna

Hej! Har gått och skaffat mig en låååång S-VHS kabel som jag kopplat från datorn till TV:n, för att kunna kolla på vidioklipp och sånt som jag har på datorn. Problemet är att det verkar som jag inte kan ha min bildskärm inkopplad samtidigt, för då blir det ingen bild på TV:n. Grafikkortet är GForce4 MX440. Har varit inne i inställningar för nView, men begriper mig inte på så mycket av det. Antar

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

bah :D

Ta och hjälp stackars kinna nu istället om du nu är så viktig ;)

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Men... om du nu inte får till det med att klona bilden. (Om det visar sig att grejerna inte klarar av det eller något.) Klarar du dig då inte ändå?

Du startar väl Tvtool först, sätter igång filmen och klickar sedan igång så att filmen visas på tv, varpå du sonika knallar dit o kikar?
Eller?

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

lergell skrev:

bah :D

Ta och hjälp stackars kinna nu istället om du nu är så viktig ;)

ok! :) Vet inte om dett a kan hjälpa dig: http://hardwareanalysis.com/content/topic/1699/

Medlem sedan aug. 200253 inlägg

Jodå, det är klart att det går, men nu är man ju lite bekväm av sig......dessutom vet jag ju att det ska gå att klona och då vill man ju gärna kunna använda sig av den funktionen...
ja...inte e det lätt inte... :(

ok! :) Vet inte om dett a kan hjälpa dig: http://hardwareanalysis.com/content/topic/1699/

Mmm..tackar för tipset..
Som jag förstod det skulle man ju kunna ställa in detta i avancerade egenskaper på grafikkortet...
Men denna knappen är nersläckt hos mig...
Fel på kortet tro?
Verkar ju nästan inte bättre.......

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

absolut senaste drivirutinerna ?

japp..laddade ner dem idag...utgivna 13/8 2003

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Flyttar till Program - Övrigt..

Hmm...ingen som har kommit på något ännu? Själv har jag hållt på å greja med TV-tool utan resultat.......

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)