webForumDet fria alternativet

HJÄLP! Leter efter ett program!

11 svar · 393 visningar · startad av Erik/Out

Erik/OutMedlem sedan mars 200362 inlägg

När jag började pyssla med datorer i mitten av 90-talet så gick jag en nybörjarkurs på ett företag. Hur som helst så hade dom ett program där och i det kunde man göra en massa olika roliga saker, främst layout, men det var lite barnvänligt med roliga djur och så.

Kommer ihåg ett man kom till ett rum och sedan gick vidare därifrån för att komma vidare.
Tror det hette nått i stil med:
Creative Words eller nått.

Nån som vet vad det kan för program jag leter efter. hör av dig...

erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg

Fine Artist kanske? Hade det, minns att systerprogrammet (en ordbehandlare) hette Creative Writer. :)
Sedan får en moderator avgöra vars denna tråd hör hemma.

Oh!

det var det nog!

Sedan hoppas jag att detta meddelandet hör hemma här. Annars vet jag inte vart!

QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg

Program övrigt kanske eller kontorsprogram ;)

hmm

Var nog inte det programet ändå

BendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Flyttad från Cafét

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag tror jag vet vilket du menar, tecknat, översköna figurer. Hade 2 olika namn för det var 2 olika saker man kunde göra typ.

Minns att man åkte upp för olika hissar. Sen när man började klickade man på en liten gubbe som for iväg på en tågräls och flög av i slutet. Aah, minnen :)

AHA!

Okkido:
Ja just det, du minns inte vad det hette?

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

Fine Artist och Creative Writer tror jag det hette. Testa söka efter dem på google så kanske det finns någon fansite :)

jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg

Hej Erik,
Jag vet vad du letar efter (men kommer inte ihåg vad det heter), men jag ringde min pappa som sitter med win 3.11 ( hi hi)och kom ihåg att jag installerade det till han så han ska se efter vad det heter och kanske har han kvar programet.....ligger i så fall på 3 disketter och det är inte lätt för en gammal man att leta upp...men håll ut jag kommer med svar...

jeanetteMedlem sedan sep. 2003901 inlägg

Hej Igen,
Jag är ledsen men pappa hittade inte det.....(han har väl råkat deleta det som allting annat....!!!!)
Men han kom ihåg att programet hette som gubben hette alltså kan det knappast vara Fine Artist eller Creative Writer .
Men han kan ju ha fel...
lycka till i.a.f
// Jeanette

Tackar

Tackar för all hjälp, å jag ska hitta det om det så det sista jag gör. Kommer ni på något mer så hör av er!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b943c234
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)