Har lite probs med att se filmer på datorn. Det går inte att se i fullskärmsläge. Datorn använder cpu:n till 80 procent när jag kör mindre bild,och i fullskärm så använder den 100%. Gäller all typ av format på filmerna.. mpg,avi Kör amd 1,2 med ett geforce2 mx400 384 ram med Windows server. Tips någon?
Testat de flesta spelarna...
Mediaplayern mfl
8 svar · 222 visningar · startad av Hosan
Testa DivX, Crystal Player, Radlight eller nt. Lycka till i vilket fall
hm
Har testat dom oxå...går ju bra o se filmen minimerad men i fullskärm så hackar det... *suck* anyone else?
Windows server??
Kanske inte det mest optimerade OS för att titta på film med?
Förvisso inte,men det borde fungera iallafall,fast man vet ju aldrig ;)
På ena "servern" hemma kör jag win2k server och det är en duron 600, och på den kan jag kolla på film utan problem. Prova med powerdvd, MP brukar bugga ur sig ibland. Ev. Kan du prova ladda hem senaste versionen såvidare du redan inte gjort det.
Och du har rätt codecs om det behövs? divx, xvid, ac3....
Testat Powerdvd oxå =) Tycker det e knepigt att det buggar på alla formaten. Mpg Mpeg Divx osv.. Får väl forska vidare i codecsdjunglen annars..
Du skriver att datorn använder 80 resp 100% CPU.
Går all kraft åt till spelaren eller är det något annat som drar kraft?
Bara spelaren som tar all kraft,så fort jag startar en film så går cpu:n på max. Bytte från Xp till Windows Server precis,funka bra i XP så det kanske är codecsen eller nått som inte har stöd i Server *suck*