webForumDet fria alternativet

Lås webbläsare till en eller två sidor...

Program & appar

6 svar · 800 visningar · startad av toja

Medlem sedan mars 2001218 inlägg
Frågan#1

Tjena..

Jag har en fråga angående två datorer som ska användas för allmänhet. Vi har två sidor som vi vill att besökarna ska kunna surfa på... alltså... ett domän.. samt alla sidor under domänen... Går det att lösa på ngt sätt..?!

Jag vet att det finns program som låser detta...
vilka finns i så fall...

Samt så undrar jag om det kanske finns ngt plugin eller annat som via administratör låser internet explorer... på ngt sätt...

detta är ganska bråttom.. redan nu i morrn.. nödlösningar och förslag är välkomna... frågor/förslag... 070-5551424 eller bara svara på mitt inlägg...

Vore tacksam för all hjälp..!!!!

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Som en snabb lösning kan du väl tanka ner siten på datorn och dra ut sladden till internet.

Medlem sedan mars 2001218 inlägg

hehe...

om det var så enkelt...
det är en dynamsik sajt... som uppdateras hela tiden..

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

En enkel lösning som kanske fungerar:

Ta bort inställningarna för DNS och "default gateway" (om servrarna finns på samma subnät)

Sedan skriver du in "domännamnen" med tillhörande ip-adress i hosts filen på datorerna.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

Att begränsa port-80-trafiken från två burkar till två IP/domäner låter väl annars som ett hyfsat enkelt jobb för vilken normalbegåvad brandvägg som helst? Om det inte ska ske på användarbasis (beroende på vem som är inloggad.)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Proxy?

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

Om du kan tänka dig att använda Mozilla Firebird istället för IE så finns lösningen här: http://tln.lib.mi.us/~amutch/pro/phoenix/proxies.htm

245 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)