HellionMedlem sedan aug. 20034 inlägg Hej!
Jag undrar varför Webcamen hänger sig efter några sekunder på min dator...men den funkar bra på morsans. Först hänger sig Webcamen sen hänger hela datorn sig och man måste starta om.
Har jag för slö dator (1ghz), för lite minne (128 mb ram)? Någon som kan luska ut det? Jag har win xp pro.
MVH
Danne
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Testat en annan drivrutin?
HellionMedlem sedan aug. 20034 inlägg Okey, men vad är en drivrutin och hur hittar jag det? Är ingen
expert direkt. :)
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg En drivrutin en en samling småprogram som gör att dator förstår vad du pluggar in där bak...
Om du berättar du vad du har för för märke och modell på webbkameran så ska vi nog kunna hjälpa dig att hitta rätt drivrutin.
Vad står det i specifikationen att webcamen skall behöva för att fungerar bra, står oftast på baksidan av förpackningen.
Har du för lågt RAM-minne, köp mer!
Mest troligt är det någon komplikationen med drivrutinen.
HellionMedlem sedan aug. 20034 inlägg Jag har en Logitech Quickcam Express....det är morsans hon fick den med sin dator...men jag vill att den ska funka på min oxå.
Jag har 128 mb i ram. Kan det ha nåt med att jag sitter på nätverk och morsans dator är "huvudatorn"?
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg hmm likadan kamera som jag har och den har fungerat klanderfritt på både Windows 98 och Windows 2000.
Sida med drivrutiner till kameran välj operativsystem och språkversion och ladda ner, och glöm inte Direct X som Logitech rekomenderar :) Hör av dig hur det går! Och nej det bör inte ha något med nätverket att göra.
HellionMedlem sedan aug. 20034 inlägg Nu har jag laddat hem directX 9.0b och ImageStudio-uppgraderingen (Swedish-is730.exe). Men den stannar ändå.