Kan nån förklara för mig varför en del människor loggar in på MSN o sen e inloggade hela dagen fast dom aldrig svarar???
Enligt mig är detta så j*vla puckat..
helt meningslöst
hur många som helst på kontakt listan som e inne fast inte där
Jag frågade min kompis han sa att man kanske inte hade lust o chatta på MSN...Varför e man då inloggad på MSN då???
de ju som att starta bilen o sen gå därifrån för att man inte orkar köra den just då
JOBBIGT
//
Magnus Fernström
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Har man datorn på 24/7 kanske man inte orkar bry sig om att logga av och på från det IM-nätverk man använder. Så är det i alla fall för mig, Har aldrig använt MSN, men på ICQ kan man ju sätta Away, N/A etc.
bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg Man kan ändra det på MSN också, om man inte är vid datorn osv..
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Men liksom orka bry sig...
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Det finns ju dessutom automatiska inställningar som ställer om så att man blir N/A respektive Away på icq och msn om man inte rör datorn på ett tag. Används dessa på ett korrekt sätt så syns det tydligt om personen är där eller inte.
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg Bara för att man är inloggad behöver det ju inte betyda att man är tillgänglig...
Förstår inte varför man ska ödsla kraft på att bli förbannad på något sånt :q
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Samma här...
Jag blir inloggad varje gång jag startat datorn, msn är med andra ord alltid på, rör jag inte datorn på 5 min blir jag "Inte vid datorn" och detta fungerar alldeles utmärkt för mig...
Det händer att folk skriver till en ändå, fast man är "Inte vid datorn", men det är liksom inte mitt problem....
:D
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Jag vill definitivt inte prata med alla på mina listor exakt alltid (ICQ och MSN) och är för det mesta NA eller Inte vid datorn å skickar mess till dom jag behöver prata med / vill prata med.
cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg Man borde kunna välja att visa att man är offline för en viss grup och oneline för en annan... i msn alltså... vore bra... :)
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Varför överhuvudtaget ha personen i fråga om man inte vill prata med den? :q
Det är väl bara att ta bort den från listan så slipper man bry sig om. Om detta inte räcker kan man ju lägga till personen på ignoreringslistan.
I mean, what´s the problem? :q
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det kan vara så att man har MSN på jobbet för att hålla kontakten med kunder och kollegor och då har man inte tid/lust att snacka skit med kompisarna. :i
Jaja men då får man väl ha en kund MSN + att Om en massa kompisar e inne på MSN men inte där e e de ju bara slöseri med tid o sitta och försöka kontakta alla men nu känns det som denna tråd e slöseri med tid...nu ska jag försöka mitt bredband :D
// Mvh Magnus Fernstöm
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg otympligt å ha två MSN, särskilt om du e på jobbet å snabbt vill skicka ett mess hem till frugan för å fråga om det är nåt du ska köpa hem när du ändå är i affären..
eller kanske inte, men själva att ha allt samlat gör det ju mycket smidigare.
away/na osv funktionerna är där av en anledning, är en användare NA (Inte vid datorn) så är han helt enkelt inte vid datorn. Förstår inte vad det är som är så svårt å förstå.
Jymdis skrev:
otympligt å ha två MSN, särskilt om du e på jobbet å snabbt vill skicka ett mess hem till frugan för å fråga om det är nåt du ska köpa hem när du ändå är i affären..
eller kanske inte, men själva att ha allt samlat gör det ju mycket smidigare.
away/na osv funktionerna är där av en anledning, är en användare NA (Inte vid datorn) så är han helt enkelt inte vid datorn. Förstår inte vad det är som är så svårt å förstå.
Själv så har jag 3 olika msn konton som jag använder mig av.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg suck varför orka bry sig :OO
Man anger ju status, jag e inne 24/7 och det är aldrig något problem. Jag blir bara glad om många är inne på min lista även om de är away ;)