Hejsan finns de båt som kopierar CD skivor så att man får alla låtarna i Mp3 format o inte i Wma eller Waw eller va de nu va de bleev?????? eller måste man först kopiera låtarna så dom blir typ Waw eller Wma o sen konvertera Waw/Wma till Mp3 i efterhand ???
Hoppas jag utryckt mig tilläckligt bra för att nån ska förstå
// MVh // Magnus Fernström
Kopiera CD Skivor!
10 svar · 386 visningar · startad av magnusfernstrom
MusicMatch t ex.
Exact Audio Copy + LAME kan samverka till att ge dig mp3-filer. EAC kopierar först till wav. Sedan får LAME göra mp3 av dem. LAME kan automatiskt sättas igång av EAC om man vill. Men jag tror att filerna mellanlagras som wav.
Japp, EAC+Lame är det bästa som finns för detta och är dessutom gratis.
Ok tack så mycket alla ! // Mvh Magnus Fernström
DBPoerAMP e nog klart det bästa programmet som finns.
Jag gör alla via mitt brännarprogram. Så slipper man alla stora filer som blir.
Har dessa program någon felkorrigering, då?
Om jag har förstått EAC rätt, använder den sig av den felkorrigering som finns i cd-läsaren. För mig har EAC rekommenderat mig att använda den dvd-läsare jag har installerad, då den klarar något som kallas "C2", medan min cdrw-brännare inte klarar detta. EAC har en wizard som hjälper dig med att konfigurera upp dina enheter.
Har inte nero något sådant inbyggt eller plugin för detta också? :)
UlfT skrev:
Om jag har förstått EAC rätt, använder den sig av den felkorrigering som finns i cd-läsaren. För mig har EAC rekommenderat mig att använda den dvd-läsare jag har installerad, då den klarar något som kallas "C2", medan min cdrw-brännare inte klarar detta. EAC har en wizard som hjälper dig med att konfigurera upp dina enheter.
Japp, men jag tänkte på de andra programmen som rekommenderades. Kör själv med EAC på grund av dess "secure mode".