Finns det något program så att jag kan göra iso filer av mina program som jag har på cd?
Iso program
15 svar · 439 visningar · startad av huskyboy
Dom vanligaste "brännare" programmen klarar det, ex: nero, det är bara att i nero välja rätt "brännare".
Nja, jag vill inte bränna ut. Jag vill kunna lägga in dom på hårddisken ifall jag blir av med skivan.
Det är det han menar. Man kan bränna till hårddisken och då blir det automatiskt en isofil :)
I Nero går du till menyn Recorder och väljer Choose Recorder och sedan väljer du Image Recorder.
Jaha, fan vad bra det måste jag prova.
Tack
problemet med nero är att det blir .nrg filer av dem som bara ungefär nero gillar, för att göra cue+bin filer tex kan man köra cdrwin
Bitstate skrev:
problemet med nero är att det blir .nrg filer av dem som bara ungefär nero gillar
Jo men det har väl ingen betydelse med tanke på att man har Nero när man gör filen för att spara som säkerhetskopia.
Bitstate skrev:
problemet med nero är att det blir .nrg filer av dem som bara ungefär nero gillar, för att göra cue+bin filer tex kan man köra cdrwin
Korkad fråga kanske; men varför är cue+bin bättre än *.nrg?
Det är ett vanligare och mycket mer spritt format i alla fall.
precis, cue+bin är mkt mer etablerat och formatet välkänt, .nrg är specifict för nero och dessutom varierar själva formatet mellan versioner.
cue+bin och liknande, ccd tex har den stora fördelen att det går att köra med tex daemontools (låter windows med program tro att filen egentligen är en riktig cdrom enkelt uttryckt) så slipper man bränna ut filen till skiva efterråt. Antagligen stödjer senaste daemontools nyare varianter av nrg vid det här laget men cue+bin funkar överlag med mer grejjor.
Det intressanta är/var att ursprungsfrågan var: hur gör jag ISO filer.
Vilket program klarar detta?
Som SirP sa, formatet borde inte ha betydelse eftersom man inte skall sprida det, utan bara använda som säkerhetskopia..
Hur gör man för att packa upp en nrg fil?
Öppnar den i Nero eller något emulator-program för image-filer. Alcohol och Deamontools klarar av det båda två.