Hejsan jag har ett Stort problem.. Måste nämligen rensa hela datorn men de går inte eftersom jag har en massor med virus som typ e öppna! men finns de nåt program som blåser hela skiten??? Jag har bara prövt med diskrensning men de funkar inte då kommer massa virusvarningar upp och den slutar rensa tills jag tryckt bort dessa varningar! Problemet e bara att de e samma varningar hela tiden så så fort ja trycker bort den kommer den upp igen! Hur gör jag jag har Norton Antivirus som virus program o XP Home som os om de hjälper // Mvh Magnus Fernström
Rensa hela datorn!
11 svar · 384 visningar · startad av magnusfernstrom
Om du ska rensa hela datorn så är väl smidigast att formatera den och installera XP på nytt.
Starta om datorn med XP-skivan i och följ instruktionerna.
Menar du att du vill formatera så skall Windows inte vara igång.
Boota med din cd-skiva bara och följ instruktionerna på skärmen.
Boota = starta om eller?????
men de funkar inte att starta om me skivan i! man kom ändå in i XP och Där så startade skivan!
Ställ om i BIOS så att datorn bootar från cd-skivan först.
AH shit ja e ingen expert hur gör man de?
Det beror dels på vad det är för dator och vad det är för BIOS i den.
magnusfernstrom:
När du startar om datorn så brukar det stå längst ner till vändter i skärmen i stil med "Press DEL if you you want to enter SETUP/Bios" (Nått i den stilen.) Så håller du in den knappen under uppstarten av datorn. OM DEL knappen inte fungerar så brukar F2 Knappen fungera, Sen är du inne i BIPOS och du borde se ett antal Flikar där det står i stil med "Startup" lr liknande, så ändrar du vara startup ordningen så att den söker igenom CD-ROM först.
Re: magnusfernstrom:
medialabs skrev:
När du startar om datorn så brukar det stå längst ner till vändter i skärmen i stil med "Press DEL if you you want to enter SETUP/Bios" (Nått i den stilen.) Så håller du in den knappen under uppstarten av datorn. OM DEL knappen inte fungerar så brukar F2 Knappen fungera, Sen är du inne i BIPOS och du borde se ett antal Flikar där det står i stil med "Startup" lr liknande, så ändrar du vara startup ordningen så att den söker igenom CD-ROM först.
Ok tack så mycket för att Du Engagerade dig för att hjälpa till men ja kom ju på att man kunde trycka på F2 eller F12 som det nu också kunde vara (stog det på min dator) Så problemet är nu löst, datorn är inlämnad och här sitter jag med enn ny dator: 2,6 Ghz, 160 Gb Hd, 256 Mb DDR-Ram, och som en del kanske vet så har ja ett Radeon 9000 128 Mb Grafikkort! (skulle vara 9100 men dom försökte lura oss :e (Men en fernströmare låter sig ej luras i första taget) inte för att detta var vikitgt men ändå ja har i alla fall lämnat tillbaks den och fått en ny och allt gick bra med rensningarna //TACK
Mvh Magnus Fenrströmr
Härligt att det löste sig för dig! :)
medialabs - tycker ja med;)