webForumDet fria alternativet

Brännarprogram

9 svar · 307 visningar · startad av LeonL

LeonLMedlem sedan dec. 20023 175 inlägg

Jag har en Audio-CD som har spelats in med diverse instrument...

Nu vill jag bränna en en kopia på CD:n, men det går ju inte eftersom nästan alla program inte tillåter det och säger att "Skivan är Copyrightskyddad".

Vet ni om det finns några program som är till för att kopiera musik/ljud från CD till CD?

evil_pingeonMedlem sedan feb. 20031 inlägg

Testa

Tja Leon! Testa att "rippa" ut låtarna me ett Konverterar program. Som typ konverterar cd ljudfiler till mp3 eller något liknande. Sen typ bränn in dom på en annan.

Re: Testa

evil_pingeon skrev:

Tja Leon! Testa att "rippa" ut låtarna me ett Konverterar program. Som typ konverterar cd ljudfiler till mp3 eller något liknande. Sen typ bränn in dom på en annan.

Nej, då blir resultatet inte bra eftersom den har blivit konverterad... när jag sedan brännar det till en Audio-CD krävs det en ny konvertering och då minskar ljudkvaliteten

vroomMedlem sedan maj 200218 inlägg

Kolla på Link Empire den killer sitter mesta hela dagarna och uppdaterar en massa nyttigt om brännar program och nästan allt vad som gäller datorer! En mycket bra sida med mycket smått o gott.

Har kollat lite i Link Empire men hittade 0 förekomster av brännarprogram :q

muskotMedlem sedan jan. 20027 705 inlägg

Provat Exakt Audio Copy eller CloneCD? Fungerar det inte med någon av dessa har du förmodligen en dålig cd-läsare.

puhbjörnMedlem sedan juni 2001255 inlägg

Nero Burning Rom brukar funka.

fiddlerMedlem sedan juli 20022 464 inlägg

Det låter som ett jobb för CloneCD tycker jag.

JosefMedlem sedan mars 20023 123 inlägg

Det finns ett annat som heter RecordNow som är mycket enkelt och bra.

Har nu testat emd CloneCD och det har gett mycket goda resultat. Tack allesammans! :bire

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb