Hej.
Går det att bränna med 800mb skivor i nero?
Jag har då inte lyckats, eller kan man köra overburn?
tex jag vill bränna 722mb på 700mb skiva..
15 svar · 441 visningar · startad av Blomman
Hej.
Går det att bränna med 800mb skivor i nero?
Jag har då inte lyckats, eller kan man köra overburn?
tex jag vill bränna 722mb på 700mb skiva..
ja det går med de nyare ver. har du en riktigt gammal ver. kanske det inte går.
Du måste i inställningarna i Nero under fliken 'Expert features' aktivera valet för overburn.
Edit: Gäller version 5.
Jag har 5.5.10.0
Har för mig att i de äldre versionerna kan man ändra hur många mb det får plats på en vanlig skiva (det röda och gula strecket längs ned), om man ändrar dem så tror jag det ska gå att överbränna. :)
"Du måste i inställningarna i Nero under fliken 'Expert features' aktivera valet för overburn.
Edit: Gäller version 5."
Verkar inte finnas i denna ver.
Qimen skrev:
Har för mig att i de äldre versionerna kan man ändra hur många mb det får plats på en vanlig skiva (det röda och gula strecket längs ned), om man ändrar dem så tror jag det ska gå att överbränna. :)
Ändrar hur?
Går inte att dra i dom direkt..:)
File --> Preferences --> Expert features
(5.5.9.0)
Nix funkar inte, ändrat File --> Preferences --> Expert features till 90min och kör en 800mb skiva även klickat i overburn, kommer bara upp ett mess om att mediumet e för litet...
Kanske e brännaren som e för gammal/kass...:)
Hur gammal får den vara då tros?
hur snabbt bränner den x=?
Min Nero var vänlig att påpeka för mig att det kunde bli problem med overburn när jag försökte lägga 800Mb på en cd där det var 9 Mb kvar :e
stork skrev:
Hur gammal får den vara då tros?
Ojj vågar man säga det här, den e gammal bränner bara 2x...
(Skratta inte nu:))
Då kan du nog glöma så stora skivor, åk ner och kör en 52x:are på OnOff/sibba/whatever för 500:-
stoffe-2k skrev:
Då kan du nog glöma så stora skivor, åk ner och kör en 52x:are på OnOff/sibba/whatever för 500:-
Snart, snart...Bygger nu maskin as we speak...;)