Jag uppdaterade till senaste mirranda igår, nu kan jag inte på börjar en konversation genom att klicka på personen utan måste använda högerklick istället. Någon som upplever samma problem?
Mirranda uppdatering
6 svar · 311 visningar · startad av dahlgren
Du råkar inte använda Miette? Läste om samma problem på ett annat forum, vilket visade sig bero på denna plug-in. Om inte, kan du ju prova att avaktivera alla plug-ins och se om det fungerar då.
Tackar, nån av min plugins är det som orsakar problemet. Får använda mig av utelslutningsmetoten för att ta reda på vilken.
Edit: Det är nconvers.dll som orsakar problemet.
Hur fungerar det med "server-side contacts" i Miranda 0.3?
Läste någonstans (minns inte var tyvärr) att det inte skulle fungera i senaste versionen av Miranda. Låter minst sagt ologiskt att de plockar bort en sån funktion, så stämmer det?
Jag hittar det inte i 0.3. Men det kanske finns en plugin för det...
Hittade igen inställningarna nu när jag installerat ver. 0.3. De finns i "options" under Network --> ICQ Contacts. Bra att de inte plockat bort funktionen. :)
dahlgren skrev:
Tackar, nån av min plugins är det som orsakar problemet. Får använda mig av utelslutningsmetoten för att ta reda på vilken.
Edit: Det är nconvers.dll som orsakar problemet.
Har du uppdaterat till senaste versionen? Den på https://www.Miranda-im.org är gammal, men den senast släppta stabila versionen.
Gå in på hans hemsida och dra hem den senaste där: nikola.kodar.net
Vad rör server-side contacts så har dho rätt, men om man vil importera dem redan när man har installerat miranda så får du först installera en äldre version (0.2.x) - den har en annan import.dll där du kan välja att plocka in dem från servern direkt. Eller så installerar du trean och ersätter import.dll som finns i plugin-mappen.