webForumDet fria alternativet

Hur konvertera mp3 --> cda ?

9 svar · 471 visningar · startad av WebbQorner

WebbQornerMedlem sedan mars 200349 inlägg

Hej,

Kalla mig gärna okunnig och dum men jag måste fråga för jag har ingen aning om hur man gör. Det jag frågar om kanske räknas som baskunskap men jag står nu i valet och kvalet mellan att fråga och lära mig eller låta bli och förbli okunnig så naturligtvis frågar jag. :OO

Jag har laddat ner ett antal låtar (mp3-filer) och vill nu kunna spela upp en CD med låtarna på en helt vanlig CD-spelare.

1. Är frågan rätt ställd eller är jag ute och cyklar?
2. Hur skall jag göra för att konvertera mp3 till cda-format?
3. Vad krävs det för program och var hittar jag det?

Tackar på förhand för alla informativa svar.

Mvh
Olle

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Brännarprogrammen brukar kunna ha en förmåga att konvertera on-the-fly vid bränning. Jag använder Nero, och där lyfter jag bara in mp3-filerna och klickar på bränn-knappen.

Mvh

Tack @nders!

Jag hoppas det funkar även för mig. ;) Vet du lr ngn annan vad Neros fullversion heter (filnamn)? Jag tar gärna hem den från KaZaa men vill inte ha någon prov-version.

Mvh
Olle

PS. Jag har XP om det har ngn betydelse. DS.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Rätta mig gärna om jag har fel, men du kan väl tanka ned fullversionen direkt från Ahead? Har du inget serienummer kommer den dock fungera som en demoversion.

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det stämmer som muskot skriver.
Du laddar ner programvaran här och köper din licens här.

colioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg

Om du endast vill konvertera filerna till CDA-formatet så är det okomprimerad wav, det finns en hel del program som klarar av den bedriften - men ska du ha ett program som du ska bränna med också så är nero superbra.
Även Eac (exact audio copy klarar av det, dock så behöver du pilla lite mer med det - men gilalr du att göra det så är det programmet underbart)

Tack allihop!

Jag har blivit mycket klokare efter era svar!

Mvh
Olle

bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Ett annat tips är detta lilla program för pc:
http://download.com.com/3000-2140-10187978.html?tag=lst-0-1

CDEX. När jag lekte med PC och behövde ett sådant program snabbt laddade jag ner CDEX. Funkade rätt bra och var lättanvänt och snabbt att ladda ned. Framför allt gratis. I nya versioner kanske man även kan bränna mp3 direkt från programmet. är dock inte säker :) Men om du konverterar dem till wav eller aiff så kan du bränna dem i ditt vanliga brännarprogram.

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

CDex är ett mycket bra program, men det har inte stöd för bränning, men som sagt går det att konvertera MP3 → WAV. Dock behövs det inte för Nero :)

Finns en senare version av det än den basse länkade till på http://cdexos.sourceforge.net/

Tack för alla goda råd! Nero verkar vara toppen, man kan ju undra vad jag tänkte på innan. :r Det ser ut som jag får med mig en hel del sjyst musik till midsommarfirandet. :birp

Glad midsommar önskar jag alla som svarat samt övriga på förträfliga wf.

Hälsningar från Olle (Nu betydligt kunnigare än innan)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)