webForumDet fria alternativet

Seg dator: spionprogram och dylikt

6 svar · 267 visningar · startad av m_soderlund

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag installerade Imesh härom veckan på min dator, och kom underfund med att det inte var något för mig att ha - ett segt program är vad det är. Jag avinstallerade programmet ganska kvickt, men det verkar som att en massa spionprogram och dylika var kvar och det är dessa program som ställer till det för mig nu - datorn är otroligt seg (exempelvis tar IE minst 30 sekunder att starta och då har jag den simplaste startsidan som finns)..

Jag installerade emmellertid Ad Aware och har kört den fetaste skanningen i programmet två gånger - med en viss förbättring.
Dock kvarstår mina problem med min sega dator. Jag är mycket tacksam för hjälp som leder till en snabbare dator.

Jag kan också nämna att när jag surfar till en adress som inte finns (i IE) så skickas jag till denna sida: http://www.commonname.com/en/PowerSearch/PowerSearch.asp?ekw=Mx0VHQYMC1k=&app=100.

Ingen som vet något som hjälper? Mycket tacksam för hjälp.

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Testa med SpyBot Search & Destroy och se om du hittar mer skit.

Hm, det verkar bra. Tack!

Weee, nu sitter man på den otroligt snabba datorn som min förut sega dator egentligen är. Allt susar på i hundra knyck. SpyBot är bättre än Ad aware. Tack Rödalacket!

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Varsågod m_soderlund :bire

AntesonMedlem sedan juni 2003115 inlägg

eftersom problemet verkar vara löst så kanske det här inläget e lite onödigt men jag tänkte bara tipsa om ännu ett program som är bra, utifall att du kanske behöver något i framtiden, det programmet är: X-Cleaner, som går att ladda ned på https://www.download.com

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)