webForumDet fria alternativet

Norton Internet Security 2003 slöar ner uppstart

3 svar · 193 visningar · startad av bigsky

bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg

Efter att jag installerat Norton Internet Security 2003 tar det en evighet att tex. få tillgång till Internet efter att Windows startat. Norton lade till filerna CCAPP.EXE och CCREGVFY.EXE under Run i registret. Provade att ta bort dem därifrån och lägga till dem under Autostart. Ingen skillnad. Dock blev allt normalt då jag provade att starta upp en gång utan att de två filerna kördes under uppstart. Dvs. det ÄR det två filerna ovan som är problemet. Någon som vet vad man kan göra åt det här? För jag vill inte behöva starta brandväggen och det manuellt varje gång. Kör med XP.

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Det var ett tag sen du ställde frågan, men antar att du inte löst problemet.

Jag har varit i kontakt med Symantec Support om detta och det är en Windows Hotfix som ställer till det (eller tvärtom).
Du har gjort allt rätt, förutan att Symantec anser att man skall avinstallera hotfixen, vilket jag tycker är vansinne.

Jag har ännu inte pratat färdigt med dem, men tyvärr har de långa telefonköer just nu pga nya virus och liknande. Har tyvärr inte lyckats hitta någon supportmail..

Deras support-nummer är 08-7355024 om du vill ringa själv. Om du har en lösning som inte jag vet eller om de fixat det hela så vore det kul att få reda på oxå. Posta vad som hänt sen du postade inlägget!

bigskyMedlem sedan maj 2002821 inlägg

Nada, provade att välja selektiv start under Autostart och valde att inte läsa in MS-tjänsten Workstation vid uppstart. Lite bättre blev det, huruvida mitt problem beror på Norton eller Workstation vet jag inte riktigt. Dock har även jag den (de) där hotfixen(arna) installerad(e).

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Q811493 heter fixen som stör. Det finns en tillrättad version på microsoft. Har dock inte adressen här men gör en sökning på microsoft.com så hittar du nog. Det står på engelska..

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)