BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg Tjenare !
Jag har lite problem med ICQ på en av mina datorer. Den vägrar ansluta helt enkelt ....... eller rättare sagt den ansluter .. grön blomma syns men jag kan inte se nån av mina polare online ... alla är offline ...... sen efter en liten stund så kommer ett felmedelande upp som säger att jag inte är ansluten till ICQ network ..... info number 131 ........... efter det så försöker den ansluta igen ... så håller på så här hela tiden.
Jag kör exakt samma ICQ på två andra datorer jag har (självklart inte samtidigt) och där funkar det skitbra.
vad kan det vara för fel ?
m.v.h
///Bogdan.
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Det låter som ett fel som har dykt upp emellanåt men som går över efter ett tag. Låt den vara avloggad i några timmar och testa sedan igen så brukar det funka som det skall.
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg Tjena
det som är konstigt är att det fungerar på dom andra datorerna.
Händer mig också någon gång ibland, testa om någon timme igen.
(Chello)
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Det är så just det problemet visar sig. Jag har varit med om exakt samma sak på mina datorer och det går över om man låter den vara ett tag.
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg ok ..... ska vänta ett tag ....... tack så länge jag återkommer ;)
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg hjälper tyvärr inte ... fan vad irriterande. hjälp !!!
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg Kanske kan hjälpa att installera om?
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Eller kör programmet Database converter som finns i samma mapp som ICQ i startmenyn.
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg ska försöka med databaseconverter .... så får jag se.
cazeMedlem sedan sep. 20014 686 inlägg
Jag har lite problem med ICQ på en av mina datorer
Byt till msn så slipper du problemen! :P ;)
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg Fel byt till miranda så slipper du problemen.....
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Lagar msn och Miranda felen i ICQ menar ni? :q
Det låter ungefär som att en bilmekaniker skulle föreslå ett bilbyte till en annan modell som han tycker är snyggare istället för att byta däck på den befintliga. :l
Kom med lösningar, förslag på lösningar som är relevanta eller posta inte alls. x(
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg precis .... försök att hjälpa till istället .................. föresten så funkar det fortfarande inte ........ men å andra sidan så funkar ICQLite ... konstigt .... undrar varför den funkar och inte PRO.
KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg
Boffster skrev:
precis .... försök att hjälpa till istället .................. föresten så funkar det fortfarande inte ........ men å andra sidan så funkar ICQLite ... konstigt .... undrar varför den funkar och inte PRO.
Kan vara något skräp som ligger kvar från Lite-installationen eller? Fast jag installerade LITE först vid senaste ominstallationen av OS:et och gillade inte vad jag såg och installerade gamla kära goda 2001b igen...
Men avinstallera allt vad ICQ heter och radera alla mappar som ICQ har legat i och installera den version som du vill ha igen för att se om det blir bättre!
colioneMedlem sedan juni 20013 386 inlägg
SirPeter skrev:
Lagar msn och Miranda felen i ICQ menar ni? :q
Det låter ungefär som att en bilmekaniker skulle föreslå ett bilbyte till en annan modell som han tycker är snyggare istället för att byta däck på den befintliga. :l
Kom med lösningar, förslag på lösningar som är relevanta eller posta inte alls. x(
Miranda har fixat problem för mig ja...jag komemr t.ex inte åt ICQ2Go för den klagar på mitt lösen, ibland har jag samma problem som Boffster, men det har aldrig inträffat på miranda!
Pröva saker innan du dissar dem x(
SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg Det är ingen lösning på ett programs problem att byta programvara. Jag har inga som helst problem med vare sig msn, Miranda, Trillian eller ICQ men frågan var hur man löser ett problem som Boffster har och det gör man inte genom att installera ett annat program.
BoffsterMedlem sedan nov. 2001111 inlägg jag har inte ICQLite och ICQPro samtidigt ....... jag installerade ICQLite efter att ha provat ICQPro .......... LITE funkar men inte PRO.
KlösMedlem sedan dec. 19991 633 inlägg
Boffster skrev:
jag har inte ICQLite och ICQPro samtidigt ....... jag installerade ICQLite efter att ha provat ICQPro .......... LITE funkar men inte PRO.
Vilken version av PRO är det som inte fungerar? Om du har möjlighet testa med en nyare eller äldre version än den som inte fungerar.
Jag tycker det är väldigt stor skillnad i stabilitet och annat mellan olika versioner av PRO!