Snälla, hjälp mig.
Är nybörjare på detta med att bränna Cd-skivor och har ett problem när jag ska installera Nero.
Jag kan inte välja brännare utan det finns bara alternativet image-recorder. Och med det alternativet så kan jag ju inte fortsätta en befintlig CD, bara bränna nytt.
Har provat att installera demoversonen och då fungerar det hur bra som helst, inga problem alls.
Har ju köpt programmet och haft det installerat på den förra datorn, men nu när jag ska installera det på den nya så kan jag alltså inte välja brännare.
Någon som vet vad jag gör för fel eller hur jag ska göra för att få till det?
Problem med val av brännare i Nero5
6 svar · 301 visningar · startad av Anita
Välkommen till wF.
Är det så att du bara har en CD i datorn? Då måste du ju göra en Image innan du lägger i en ny s spelarekiva!!!
Det finns 3 (minst) versioner av Nero:
- Demo versionen, finns att ladda ner gratis men har vissa begränsningar.
- Fulla versionen, finns att köpa hos ex. dusin
- OEM versionen, denna är låst till den brännaren som den följde med.
Så som du beskriver det, så har du antigen en gamal version av nero som inte stödjer din brännare eller en OEM version och du har skaffat en annan märke på brännaren.
Om du har den fulla så kan du ta ner den senaste "demo" versionen och skriva in ditt serienummer, då känner nero av om det är en riktigt sierienummer och om så är fallet så blir det en full version av nero.
Tack för era svar.
Ja, så är det nog. Jag har säkert OEM versionen, som är låst till den brännaren som den följde med från början. Och nu när det är ett annat märke på brännaren så funkar det inte. Så är det nog säkert.
Har testat att ta hem demoversonen och skriva in serienummret mitt, men det går inte.
Är det helt kört eller går det att göra på något annat sätt?
/Anita
Skulle det fungera om du sätter in den gamla först. Kör igång och sedan byter? En tanke.
Vad är det för brännare och vilken version av nero har du?
Brännaren heter NEC DVD RW ND-110QA och det är NERO5 som jag har.
Med denna brännare så följde ju Easy CD Creator med, men jag gillar Nero bättre. Har inte riktigt lärt mig Easy CD Creator.
Har inte lyckats klura ut hur man fortsätter en befintlig CD i det programmet och vill därför få in Nero istället som jag redan kan.
Kanske får lägga in en fråga om det här istället, för det måste väl ändå gå även i Easy CD Creator?
/Anita