webForumDet fria alternativet

portar i icq för att skicka/ta emot filer

Program & appar

9 svar · 228 visningar · startad av hydra

Medlem sedan dec. 200148 inlägg
Frågan#1

vilka portar behöver man öppna för att kunna använda icq bakom en brandvägg. jag vill kunna skicka och ta emot filer, men kan inte få det att funka.

tack på förhand!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Har du ställt in i ICQ att du sitter bakom en brandvägg?
Normalt sett så funkar det med filer om det funkar att skicka meddelanden om man ställer in det.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

SirPeter skrev:

Har du ställt in i ICQ att du sitter bakom en brandvägg?
Normalt sett så funkar det med filer om det funkar att skicka meddelanden om man ställer in det.

Njae, att skicka meddelande har alltid funkat för mig, däremot har filöverföringar strulat en hel del.
Men det är korrekt att du ska ställa in icq på att du sitter bakom en brandvägg. Här finns en guide som är väldigt praktisk att följa.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

tyvärrär det inte riktigt så enkelt, dynamisk tilldelning betyder att den på andra sidan kan ha valt en annan port å då är du fucked - d kommer inte gå då... helt enkelt =)

Jymdis skrev:

tyvärrär det inte riktigt så enkelt, dynamisk tilldelning betyder att den på andra sidan kan ha valt en annan port å då är du fucked - d kommer inte gå då... helt enkelt =)

Nu hänger inte jag med. Vad är det som inte kommer att gå?

filskickande

Vad jag har märkt så spelar det ingen som helst roll vilken port mottagaren använder till icq. Så länge hans port är öppen (genom brandväggar och annat trevligt) och min port är öppen så ska det gå att skicka filer till varandra. Att det inte är samma port spelar ingen roll.

Möjligt att jag har fel, men jag har bestämmt för mig att det är så.

hehe :)
jag har andra erfarenheter :)

Hehe, kan jag tänka mig. :)
Jaja, skitsamma. Vi får helt enkelt vänta på att trådskaparen testar mitt tips. Funkar det så funkar det, annars är det inte mycket att göra åt.

ungefär så ja :)
man kan ju ha tur =)
så tur har jag inte :(
fast jag kan ifs ändra på firewallen, men vafan klydda för?! :)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)