Hej.
Jag har ett litet problem.
Jag har en stor wav fil som jag vill kunna lägga in markeringar i så
att jag, när jag har bränt den på en cd, kan hoppa mellan dom olika avsnitten. Precis som om hela filen hade varit uppdelad i X antal låtar. Nån som kan?
hmm... och du vill att om man inte byter spår så ska de spelas i en följd utan hack?!
om du klipper upp det i spår och sedan anger när du ska bränna att det ska vara 0 sekunder mellan spåren. funkar det kanske? eller så hackar det fortfarande lite lite grann vid uppspelning i en följd. i värsta fall är glappen så små att spelaren inte ser det som nya spår.
jag är dock långt ifrån säker på hur det funkar. det är bara mitt bästa förslag att man anger 0 sekunder mellan spåren (om du nu kan det i ditt brännarprogram).
tror dock att det ska gå. hur fungerar det annars med skivor som har låtar som går in i varann(?)
Hej.
Jag har ett litet problem.
Jag har en stor wav fil som jag vill kunna lägga in markeringar i så
att jag, när jag har bränt den på en cd, kan hoppa mellan dom olika avsnitten. Precis som om hela filen hade varit uppdelad i X antal låtar. Nån som kan?
mvh
Skulle du inte kunna dela upp din wav fil innan du bränner den så du får de olika avsnittet på olika spår?
Jo, det är klart att jag kan dela upp den.
Men då försvinner ju meningen med att skapa ett
musikstycke som såattsäga ska rulla på utan avbrott.
Ungefär som en symfoni inspelning: ljud hela vägen. Men, om man vill kan man hoppa fram eller tillbaka till några valda ställen.
Jo, tyvärr verkar det vara så att min gamla philipsbrännare inte klarar det. Har försökt innan med nero5, men får meddelande om att brännaren inte klarar av sådana här finurligheter. :-(
Om du använder Nero, kan du precis som Bassebhu nämnde göra så att de olika spåren kommer efter varandra utan tid emellan.
Dela upp din fil i olika spår. Lägg till dem i Nero genom att välja "Audio CD". Sedan markerar du alla låtar och väljer egenskaper. Där ska du leta upp "Paus". Ändra värdet till 0 sekunder. Då blir det inget mellanrum mellan spåren.. Då får du hela skivan precis efter varandra utan avbrott samt att du kan välja att hoppa runt mellan hela skivan..