webForumDet fria alternativet

Angående Real

4 svar · 221 visningar · startad av Mr. N.

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Det enda syfte det företaget verkar ha är att irritera så stort antal människor som möjligt (eller bara mig).
Jag försöker installera om deras usla mediaspelare efter datorhaveri. Vad händer? Installationsfilen är för gammal? Vadå för gammal? Det värsta med det är ju att då måste jag uppsöka deras hemsida, vilken är en av de värsta upplevelserna man kan ha på Internet. Ta på dig glasögonen och leta efter den yttepyttelilla texten som säger "Free RealOne" när man väl hittat den får man vara mycket noggrann för att inte halka ut på betalversionen.
Och det är ett nytt system för att ladda ner spelaren, man måste installera grejer för att kunna installera grejer, älskar sånt :OO. Okej, nedladdningen är klar och nu ska installationen börja, väntar, väntar, jag väntar fortfarande medan jag skriver detta...
Medan jag väntar kan jag ju passa på att ladda ner programmet som Real gör reklam för och det kan väl ingen vara utan: Automatisk synking av klockan samt visning av dagens datum i systrayen, allting presenterat av Gator.

Aha, se där, man behövde visst starta om nedladdningen i det förträffliga nedladdningsprogrammet för att få igång installationen. Vad skönt att Real har lagt upp det på det här viset, så slipper jag viruskontrollera filen och jag behöver inte bekymra mig om var programmet installeras x(.

Nej, nu ska jag lugna ner mig och se på South Park, berätta gärna om era Real-upplevelser här. :) :OO

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag har gett upp helt på Real, dvs jag bojkottar dom totalt och tvärvägrar att installera nått skit ifrån dom. Jag förstår inte heller att folk kodar snuttar med denna skit för det är ju inte ens i närheten av att vara bra kvalité på reals grejer.

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Jag brukar gå till nån sida med Real-klipp (typ Aftonbladet) och sedan klicka på direktlänken därifrån. Jag har gett upp att försöka navigera på Real.com.

Varje gång man har ett nyinstallerat operativ tänker man att man ska bojkotta Real Player och Quicktime (som visserligen inte suger fullt lika mycket), men eftersom så jävla mycket material på internet använder skadade format är man för eller senare tvungen, tråkigt men sant.

Annars kan man ladda ned ett codec-pack och köra Real-filmerna i Media Player Classic. Har dock inte hunnit prova detta.

http://ekinox.forum.free.fr/codec_real_media_9.zip

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Dessvärre tycks inte codecen fungera. Någon annan som har ett förslag? För jag ser inte en codec som gör att man slipper Real som nånting olagligt, det är snarare ett tecken på hopp för mänskligheten.

dahlgrenMedlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Tengblad skrev:

Jag har gett upp helt på Real, dvs jag bojkottar dom totalt och tvärvägrar att installera nått skit ifrån dom. Jag förstår inte heller att folk kodar snuttar med denna skit för det är ju inte ens i närheten av att vara bra kvalité på reals grejer.

Kunde inte sagt det bättre själv. eFtersom det även passar in på mig så citerar jag.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)